זה לא חדש שבכל יום יש טיסות שמתעכבות וגורמות לנוסעים רבים לאחר ליעדם. אך לפעמים העיכוב גורם לשרשרת אירועים גרועה יותר, לרוב כאשר מדובר בטיסת קונקשן. זה בדיוק מה שקרה לזוג הורים ושלושת ילדיהם הקטנים שטסו בחברת אירופלוט הרוסית לחופשה בבנגקוק.
את חופשת התענוגות שלהם התחילה המשפחה כמו שצריך ובסיומה הגיעו בני המשפחה לשדה התעופה בבנגקוק בדרכם חזרה למוסקבה ומשם לתל אביב. כאן התחילו הבעיות. לטענת בני המשפחה הטיסה שלהם יצאה באיחור של כשעה משדה התעופה, מה שגרם לכך שהם נחתו במוסקבה (יעד הקונקשן בדרך לארץ) באיחור ולא הספיקו להגיע בזמן לטיסה לתל אביב ומצאו את עצמם צריכים לחכות 24 שעות בקור הרוסי, להפסיד ימי עבודה ולימודים, עד שיוכלו לחזור הביתה.
"נציגי החברה התעלמו מאתנו", טען אב המשפחה. "לא קיבלנו שום עזרה והיחס כלפינו היה עוין. הגענו למוסקבה הקרה עם מכנסיים קצרים בלבד וסבלנו מקור. אם הטיסה הייתה ממריאה בזמן זה לא היה קורה. פשוט קפאנו בגלל זה".
כעבור כמה שעות בהן המתינו בני המשפחה בשדה התעופה הם הועברו למלונית הסמוכה לשדה התעופה ורק למחרת טסו לישראל. כאמור, בני המשפחה שלא הגיעון ערוכים לקור הרוסי, מצאו עצמם מעבירים 24 שעות לא נעימות בכלל. כשהגיעו לארץ, אבי המשפחה הגיש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות בפתח תקווה נגד החברה ודרש פיצוי של 15,500 שקל בגין אובדן ימי עבודה, לימודים ועוגמת נפש.
החברה הגישה כתב הגנה שבו טענה כי הטיסה התעכבה בשמונה דקות עקב הגבלת טיסות בשמי בנגקוק מה שגרם לטיסה לנחו במוסקבה באיחור. עוד טענה החברה שהיא העניקה לתובע ולבני משפחתו כרטיסי טיסה חלופיים וכן לינה בבית מלון. לטענת החברה הטיסה נחתה במוסקבה באיחור של 38 דקות בלבד ולכן לא מדובר בטיסה שבוטלה.
השופטת, עדנה יוס-קוזין שדנה בתביעה ושמעה את הצדדים קיבלה חלקית את טענות התובעים ופסקה שהחברה תשלם לתובע ולבני משפחתו פיצוי של 4,400 שקלים.