נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה וטיסותיהם בוטלו או נדחו על ידי חברת התעופה ריינאייר, חברת הלואו קוסט מאירלנד שמפעילה קווים רבים מהארץ, הגישו בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד החברה. התביעה, על סך 20 מיליון שקלים, הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה בטענה שהנוסעים לא קיבלו פיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה להם.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
בכתב התביעה שהוגש על ידי עורכי הדין רון סולן ודוד מזרחי, מופיע בין השאר סיפורו של דוד סנדלמן מהוד השרון שהיה אמור להמריא מנתב"ג לקרקוב, פולין, יחד עם אשתו ושני ילדיו ביולי האחרון. ארבע שעות לפני הטיסה, בזמן שהמונית כבר חיכתה להם מחוץ לבית, דוד ומשפחתו קיבלו הודעה שהטיסה שלהם בוטלה.
החברה הציעה להם אפשרות לטוס במקום לקרקוב לברצלונה שהמחייה ובתי המלון בה יקרים מאוד יחסית לקרקוב. דוד ומפשחתו נאלצו לבטל את בתי המלון בקרקוב ולהיערך לחופשה יקרה מאוד שלא תכננו. "אני ואשתי לקחנו חופש מהעבודה כדי לטוס עם הילדים, אבל לא חשבנו לרגע שנטוס לברצלונה ותכננו חופשה זולה בקרקוב", טען סנדלמן.
לדבריו, נגרם לו נזק באלפי שקלים שהחברה לא שילמה לו עליהם. כאשר הוא נכנס לאתר החברה כדי למלא טופס לקבלת פיצוי כספי, הוא ציין שיש לו חשבון בנק בישראל. דוד ביקש לקבל זיכוי מלא, על סך 2,400 יורו, לכרטיסי הטיסה שרכש בגין ביטול הטיסה לקרקוב. להפתעתו, התברר שהוא לא יוכל לקבל את הפיצוי בגלל שיש לו חשבון בנק בישראל ולא במדינה אירופאית.
"הרסו לנו את החופשה"
במקרה אחר שמופיע בכתב התביעה, אילנה סמגין מנס ציונה רכשה חמישה כרטיסי טיסה לה, לבעלה ולשלושת ילדיהם, לחופשה בבורגס בולגריה. כמו כן, היא רכשה חבילת נופש בסכום של 1,520 יורו. את כל הרכישות הללו היא עשתה כשנה לפני מועד החופשה.
כמה שעות לפני הטיסה קיבלה אילנה הודעה לפיה טיסתה בוטלה. לאחר כמה זמן, סימגן בדקה את העניין בלוח הטיסות היוצאות מנתב"ג והופתעה לגלות שהטיסה כלל לא בוטלה והמריאה כרגיל ליעדה. היא פנתה לנציגי שירות הלקוחות של ריינאייר במטרה לברר מדוע קיבלה הודעה שהטיסה בוטלה כאשר בפועל היא המריאה, אך לא קיבל שום מענה בעניין.
סמגין ומשפחתה המריאו לחופשה יומיים לאחר מכן, לאחר שרכשו כרטיסי טיסה חלופיים. החברה לא נתנה לה שום פיצוי על המקרה הזה. "זה מקומם לקבל הודעה מחברת תעופה על כך שהטיסה שלי בוטלה ובסוף לגלות שהיא המריאה כרגיל. אני, הילדים ובעלי התכוננו המון זמן לחופשה הזו והם הרסו אותה", טענה סמגין.
אילנה דרשה מהחברה פיצוי של 1,250 יורו על ביטול הטיסה. היא נכנסה לאתר החברה והחלה למלא טופס לקבלת פיצוי ואז התברר לה שמדינת ישראל אינה נמצאת ברשימת המדינות המאפשרות זאת, דבר שמנע ממנה להשלים את פרטיה כגון חשבון הבנק. היא הגישה תלונה לחברה אבל זו הסכימה לתת לה פיצוי נמוך משמעותית ממה שמפורט בחוק התעופה.
בכתב התביעה נטען כי נוסעים רבים נוספים לא קיבלו כלל פיצוי מהחברה על ביטול הטיסות שלהם, ואם כן קיבלו, הם היו נמוכים מהמקובל בחוק. כמו כן, ייתכן שנוסעים רבים בכלל לא פנו לחברה לאחר שהתייאשו מהיחס, השירות ואי היכולת למלא את הטופס.
התובעים דורשים לקבל פיצוי של 20 מיליון שקל לכלל הנוסעים שטיסותיהם בוטלו על ידי החברה והם קיבלו פיצוי נמוך או בכלל לא.
פנינו למשרד עורכי הדין המייצג את החברה אך טרם קיבלנו תגובה.