א', תושב ראשון לציון החליט להזמין לעצמו חופשה בארצות הברית. לשם כך הוא היה צריך לחדש את תוקף הויזה שלו והוא בחר לעשות זאת באמצעות "אשרה ללא ראיון אישי" בה מי שעומד במספר תנאים יכול לחדש את הויזה דרך הדואר מבלי להגיע באופן פיזי לשגרירות. בשגרירות מציינם שההליך לוקח בדרך כלל 3-6 שבועת.
>> המדריך המלא להגשת ויזה בצורה עצמאית
"שילמתי 400 שקל לדואר שליחים כדי לקבל את הדרכון עם הוויזה בזמן ולא באיחור", טען א'. "הייתי צריך את הדרכון כדי לטוס לטורקיה ולאחר מכן להמשיך לחופשה בארה"ב, אבל הכל השתבש שלי בגלל בדואר ישראל. הייתי אמור לקבל את הדרכון והוויזה בחזרה תוך כשלושה שבועות", טען א', "אבל זה לא קרה גם אחרי מספר חודשים. כשפניתי לדואר ישראל לא קיבלתי תשובות מה קרה. כל פעם הם הפילו את האחריות על מישהו אחר. הם לא ידעו לומר היכן הדרכון שלי".
בשגרירות האמריקאית נאמר ל-א' שהדרכון והוויזה שלו טופלו הועברו לדואר ישראל. א', החליט להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון נגד דואר ישראל. הוא דרש פיצוי בגין אובדן הדרכון והמסמכים שלו. לטענתו, מדובר במחדל חמור של דואר ישראל. לדבריו, הוא ביטל את הטיסה לטורקיה וגם פספס את החופשה בארה"ב בגלל אי קבלת הוויזה והדרכון בזמן.
דואר ישראל בחרה להטיל את האחריות על שגרירות ארה"ב שקיבלה את הדרכון והמסמכים בזמן אבל עקב עומסים שנוצרו בגלל הקורונה עניינו של א' לא טופל מיד ולכן נוצר העיכוב. הדואר הציע פיצוי של לא יותר מ-100 דולר.
במהלך המשפט, כחצי שנה לאחר שהדרכון והמסמכים לקבלת הוויזה נשלחו, הם נמצאו לפתע.
הרשמת הבכירה שדנה בתיק קבעה כי האחריות על המחדל היא על דואר ישראל, שכן א' שילם 400 שקל עבור דואר שליחים שכל מטרתו להעביר את המסמכים במהירות רבה. "דואר ישראל אמור להיות מבוקר ומפוקח תוך וידוא שליחת המסמכים והגעתם ליעד ואת זה ניסה התובע להשיג. יוגש כי התובע שילם 400 שקל בעבור שירות זה כאשר אין לו קצה של מושג כי למעשה כבר מראש לא הייתה כל כוונה לנתבעת (דואר ישראל) להעניק לו את השירות אליו התחייבה ואף קיבלה בגינו תשלום", ציינה הרשמת בפסק הדין.
בצעד נדיר חייבה הרשמת את דואר ישראל לשלם ל-א' פיצוי של 3,500 שקל בגין המחדלים שלה.