חמישה בני משפחה שהזמינו לפני כשנה וחצי חבילת נופש של חמישה ימים באיסטנבול בסכום של 11,500 שקלים, יפוצו באלפי שקלים. זאת לאחר שביום הטיסה נאלצו להישאר בשדה התעופה בישראל מכיוון שלא עודכנו כי טיסתם הוקדמה לכאורה. בעקבות תביעה שהגישו נגד חברות הנסיעות "איסתא" ו-"השטיח העופף" מהן ביצעו את ההזמנה, פסק בית המשפט כי מדובר במחדל מצד החברות.
לדברי בני המשפחה, ביום הטיסה הם הגיעו לנמל התעופה בן גוריון, ובעודם ממתינים בתור ומחכים לבידוק הביטחוני, ביקשו מדיילת הקרקע שתסייע להם לזרז את התהליך: "הסברנו לדיילת שהטיסה שלנו אמורה לצאת תוך 40 דקות ושיעבירו אותנו את הבידוק הביטחוני, אחרת נפספס את הטיסה אבל היא סירבה בתוקף".
כאשר לבסוף הגיעו בני המשפחה לשער העלייה למטוס, התברר להם שטיסתם הוקדמה ב-45 דקות מבלי שקיבלו הודעה או עדכון על כך, וכותצאה נאלצו להישאר בארץ. לאחר מכן גילו שהמטוס כלל לא טס, וכי הוא עדיין נמצא בשדה התעופה בישראל.
"הקדימו לנו את הטיסה מבלי שעדכנו אותנו. נדהמנו לגלות לאחר מכן שהמטוס בכלל המריא באיחור של כמה שעות והוא היה על המסלול. התחננו שיעלו אותנו למטוס אבל סירבו. יכלו להעלות אותנו לטיסה אבל הדיילת אמרה שאין מה לעשות ונתקענו בנתב"ג כשהמטוס ממריא לאיסטנבול", אומרים בני המשפחה. במטרה שלא להחמיץ את החופשה לגמרי, בעודם בשדה התעופה, מצאו טיסה חלופית שיצאה לדרכה לאחר כמה שעות.
בעקבות המקרה, הגישה המשפחה תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות נגד חברת הנסיעות והספק מהם רכשו את כרטיסי הטיסה וחבילת הנופש בבית המלון בטורקיה, כשהם דורשים פיצוי על סך 15,500 שקלים. לדבריהם, גם לבית המלון הגיעו באיחור של כעשר שעות, כאשר גילו שהחדרים שבהם היו אמורים לשהות לא נשמרו מאחר והמלון היה בתפוסה מלאה, ולכן הם נאלצו להמתין עד לסוף היום כדי לקבל אותם.
חברות הנסיעות איסתא והשטיח המעופף הגישו כתבי הגנה שבהם ביקשו לדחות את התביעה נגדם, בעודם מטילים את האחריות על בני המשפחה שלא הגיעו שלוש שעות לפני הטיסה כפי שנדרש.
בפסק הדין של התביעה ציינה השופטת כי על הדיילת בצ'ק-אין היה לסייע לבני המשפחה במהירות כדי לעבור את הבידוק הביטחוני, ולסייע למשפחה להספיק להגיע לטיסה, שכן היא ידעה שזו הוקדמה ב-45 דקות. לדבריה, המחדל הגדול יותר נוגע לכך שהנתבעים לא עדכנו את בני המשפחה בהקדמת הטיסה, והטילו את האחריות על גורמים אחרים.
נוסף על כך, השופטת ציינה בפסק הדין כי גם העובדה שהמטוס המריא באיחור של כמה שעות והעובדה שבני המשפחה פנו לחברת הנסיעות לסייע להם, מעידה על רשלנות וגודל המחדל. לבסוף פסקה השופטת כי בני המשפחה יפוצו בסכום של 8,000 שקל.