שתי קבוצות תלמידים ומורים מלווים, המונות 111 תלמידים, מבתי הספר אורט יבנה ועפולה, תובעות פיצוי של 555 אלף שקל על שיבוש נסיעתם לפולין.
, שהוגשה בסוף השבוע שעבר על ידי עו"ד אשר רוטבאום לבית המשפט ברחובות, מכוונת נגד חברת התעופה "אנטר-אייר" הפולנית, ומארגנת הנסיעות תבל תיירות ותעופה - לאחר שהטיסה התעכבה ליותר מ-14 שעות בנתב"ג.לפי כתב התביעה, התלמידים היו צריכים להמריא ב-25 לאוגוסט ב-04:50 לפנות בוקר מנתב"ג לקטוביץ, כחלק מהמסע לפולין וביקור באתר מורשת להנצחת השואה, תחת לוח זמנים צפוף ביותר. התלמידים התייצבו ב-01:30 לפנות בוקר בנתב"ג על מנת להתחיל בתהליך הבידוק לטיסה, אלא שלתדהמתם נאמר להם כי בשל תקלה טכנית במטוס חברת התעופה - טיסת ENT 162 מבוטלת, והמשלחת תפוצל לשני מטוסים שיטוסו לוורשה ב-05:10 לפנות בוקר, ומשם ישונעו באמצעות אוטובוסים במשך כשש שעות לעיר קטוביץ.
"תלמידים רבים החלו למרר בבכי ולאבד את סבלנותם, והחליטו כי אינם מעוניינים לצאת למסע. בהמשך לכך, הורים רבים שחשו בהלה לאור מצבם של ילדיהם יצרו קשר עם הסגל החינוכי, ואיימו לבטל את השתתפות ילדיהם במסע. אנשי החינוך והצוות האחראי נותרו חסרי אונים מול האווירה הסוערת והקשה,שעירערה את קיום המסע ואת יכולתם לשמש כמקור סמכות אחראי בהמשך" - נכתב בכתב התביעה.
בנוסף, נטען בתביעה כי בשלב מסוים החליטה חברת התעופה להוריד כ-50 מזוודות של תלמידים מהמטוס בשל שיקולי בטיחות, אך בהמשך חזרה בה. לאחר למעלה מ-14 שעות, הוסדר מטוס חליפי והטיסה יצאה לדרכה ב-19.00 בערב.
בא כוחם המשפטי של התובעים פנה בדצמבר לחברת התעופה ומארגן הנסיעות, ודרש פיצוי כספי בסך 2,080 שקל לכל נוסע, בהתאם לקבוע בחוק שירותי תעופה, אך זו נדחתה - ולפיכך פנו התובעים לבקש את סעדו של בית המשפט. מנגד, בא כוחה המשפטי של חברת תבל תיירות ותעופה, עו"ד אבנר (נרי) ירקוני, דחה במכתב תגובה את הטענות, ופירט בהרחבה את המצב שנוצר במטוס ואת המאמצים שנעשו על מנת להתגבר על התקלה הטכנית, ובכלל זה שליחת מטוס חליפי במיוחד ארצה, שביצע בסופו של דבר את הטיסה.
עיכוב נוסף ובלתי צפוי בהמראתו של המטוס החלופי מישראל אירע, לטענתו, לאחר שקברניט המטוס קבע במסגרת חובתו וסמכותו בדין, כי "עקב תנאי מזג האוויר הוא נאלץ להפחית ממשקל ההמראה". לדבריו, "תבל לא צפתה ולא יכולה הייתה לצפות את התקלות הטכניות ותנאי מזג האוויר שממילא לא היו בשליטתה ואף עשתה ככל הניתן וכלל יכולתה על מנת להפעיל את הטיסה בהקדם האפשרי ותוך הוצאות כספיות ניכרות ותוך התעקשות על רמת בטיחות גבוהה המאפיינת את פעילותה".
הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker
>> המשבר ברוסיה מייבש את אילת
>> מייסד ווייז תוקף את האתגר הבא: הורדת מחירי הטיסות