תורי הענק בנתב"ג נמשכים וההמלצה היום היא להגיע לפחות 4 שעות לפני הטיסה, היות והליך הבידוק הביטחוני יכול להמשך זמן רב, בעקבות עלייה בכמות הנוסעים ומחוסר בבודקים ביטחוניים.
בתוך כך, ישראלים ותיירים שרצו לעקוף את התורים הארוכים הללו, גילו בימים האחרונים ששירותי ה-VIP בתשלום, אותם מספקות שלוש חברות מרכזיות בשדה התעופה, גם לא עומדות בעומס ונכון להיום אין יותר להזמין תורים מהירים עד אחרי פסח.
שירותי ה-VIP, שבעבר היו שמורים למעט נוסעים שרצו לעקוף את התור, הפכו היום למוצר צריכה מבוקש וכולם התנפלו עליהם לקראת העומסים שצפויים בשדה התעופה בפסח. מחירי שירותי ה-VIP עולים כ-175 דולרים לקבוצה של עד 6 נוסעים.
"רצינו לא לעמוד בתור ולשלם כסף לשירותי VIP כדי להספיק לטיסה אבל גילינו שהשירותים לא זמינים. הבנתי שנוסעים רבים הסתערו על הכל ונכון לעכשיו אין אין איך להשיג כאלה", סיפר ל-mako יואב מחולון, שרכש כרטיסי טיסה לחופשה באיטליה. "זה מבאס, בכל מקום עודדו אותנו להזמין שירותי VIP כולל בערוצי הטלוויזיה ועכשיו נצטרך לחשוב מה לעשות".
גם תיירים רבים ששהו בארץ וביקשו להזמין את השירות משלוש חברות המתמחות בתחום, קיבלו הודעה שהוא לא זמין. בכמה חברות אפילו דרשו להזמין את השירות 48 שעות מראש לפני הטיסה עקב העומסים בנתב"ג, בזמן שלרוב ניתן להזמין אותו עד 6 שעות לפני הטיסה. בפועל, גם לאחר ניסיון ההזמנה, מתברר שהשירות לא קיים לא לפחות בשבועות הקרובים.
"רציתי להזמין לתיירים שהיו בארץ שירותי VIP ובשלוש החברות נאמר לי שהשירות לא זמין", טוען כפיר שוורץ, בעל חברת הנסיעות הוותיקה, 'אהלן אולימפוס' המטפל בקבוצות תיירים המגיעים לארץ. "זה לא הגיוני שמצד אחד מעודדים להשתמש בשירות הזה עקב העומסים המטורפים בנתב"ג אבל מצד שני השירות לא קיים. או כפי שכתבו לי עד ה-25 באפריל לא נוכל להזמין. זה הזוי. גם התיירים וגם הנוסעים הישראליים סובלים מהמצב הזה וזה לא ישתנה בזמן הקרוב".
מבדיקה באתר של חברת 'לאופר' למשל, צוין שלא ניתן להזמין את השירות עד ה-25 באפריל, כלומר, רק לאחר חג הפסח. "אנו מתנצלים כי בשל העומסים החריגים בשדה התעופה לא נוכל לבצע הזמנות לשירות הליווי עד לתאריך 25.4.2022. הזמנות חדשות ניתן לבצע רק למועדים שלאחר תאריך זה", נכתב בדף החברה.