אייר חיפה, חברת התעופה הישראלית החדשה, ביצעה היום (שני) בהצלחה את טיסתה המסחרית הראשונה. המטוס המריא מנמל התעופה בן גוריון לכיוון נמל התעופה הבין-לאומי רמון באילת, כשהוא מלא לחלוטין.
הטיסה התקיימה בהתאם להנחיות מיוחדות עקב המצב הביטחוני. אייר חיפה, שקיבלה לאחרונה את רישיון ההפעלה המבצעי ממשרד התחבורה, מפעילה כעת שתי טיסות יומיות בקו נתב"ג-אילת.
החברה מציעה מחיר היכרות אטרקטיבי של 99 שקלים לכיוון. מבצע זה צפוי להימשך עד ערב יום כיפור (ו', 11.10.24). מיד לאחר יום כיפור, ובכפוף למצב הביטחוני ולאישור הגורמים הרלוונטיים, אייר חיפה מתכננת להתחיל את פעילותה מנמל התעופה בחיפה. הטיסה הראשונה מחיפה לאילת מתוכננת ליום א', 13 באוקטובר, ואילו הטיסה הראשונה מחיפה לקפריסין צפויה לצאת לדרך יום לאחר מכן, ב-14 באוקטובר. החברה מציעה מחירי השקה גם לטיסות מחיפה: 139 שקלים לכיוון לאילת ו-64 דולר לכיוון לקפריסין.
בטקס קבלת פנים חגיגי בנמל התעופה רמון, קיבל ראש עיריית אילת, אלי לנקרי, את פני הנוסעים והצוות. בין הנוחתים היו גם מייסד שותף ומנכ"ל אייר חיפה, גונן אוסישקין, ומנהל שדה התעופה רמון, זוהר גפן. לנקרי הדגיש את חשיבות הקו החדש עבור תושבי אילת והודה לשרת התחבורה, מירי רגב, על קידום הפרויקט.
"זוהי בשורה חשובה לעיר אילת, לתושביה ולנופשים בה," אמר ראש העירייה. "זו סנונית ראשונה שלאחריה יצטרפו, כך אני מאמין, מטוסים נוספים וחברות תעופה נוספות לטוס הן בטיסות פנים והן בטיסות לחו"ל מרמון". הוא הדגיש את חשיבות הטיסות כתחבורה ציבורית הכרחית עבור חולים, רופאים, סטודנטים, מרצים ואנשי עסקים, וציין כי "נתיבי התעופה האוויריים לאילת מהווים את צינור החמצן של תושבי אילת".
באייר חיפה מסרו כי תחילת הפעילות בעת הזו, למרות המצב הביטחוני, מאפשרת לחברה לשרת את הציבור הישראלי בתקופת חגי תשרי, כאשר מחירי הטיסות גבוהים וחברות תעופה זרות רבות מבטלות את טיסותיהן לישראל וממנה. נותר לראות כיצד תתפתח אייר חיפה בחודשים הקרובים ואיזו השפעה תהיה לה על שוק התעופה המקומי. בינתיים, הישראלים יכולים ליהנות ממחירי טיסות נמוכים יותר ומאפשרויות נוספות לטוס בתוך הארץ ומחוצה לה.