"יש לכם רעיון מגניב לפעילות שטח שיווקית לקידום תיירות לישראל? רוצים שהשם שלכם יהיה מאחורי קמפיין שייצר באזזז בכל רחבי אירופה? משרד התיירות מחפש את חכמת ההמונים ביצירת הקמפיין הגאוני הבא לשיווק ישראל – ומי יודע אולי הוא יהיה שלכם!" כך כותב משרד התיירות בפנייה ברשת אל כל מי שרואה עצמו בעל כישורי שיווק, אך אינו איש מקצוע.
"אנו מאתגרים אתכם להציע רעיון שיווקי מגניב שלא נוכל לסרב לבצע", כותב המשרד, "פעילות שטח שתתקיים באתרים מפורסמים ברחבי אירופה ותזמין את האירופאים לקפוץ לביקור בישראל, רעיון מדליק אך פשוט ברמת הביצוע ועם פוטנציאל שיווקי חדשני. יש לכם רעיון לפעילות שטח שתיצור באזזז היסטרי בכל אירופה?
כתבו את הרעיון שלכם בטופס זה בצירוף הפרטים שלכם. בהצלחה!"
אלא שלפני שמתחילים לדבר, יש לסמן את התיבה האומרת :סימון אישור שימוש ללא תמורה תוך ויתור על זכויות. "אני מאשר/ת כי הרעיון לשיווק ישראל ניתן למשרד התיירות ללא תמורה תוך ויתור על זכויות".
שר התיירות, יריב לוין, מתגאה באחרונה כי תקציב השיווק של משרדו השנה הוא הגדול אי פעם – חצי מיליארד שקלים. אז מדוע מבקש המשרד שימוש ללא תמורה, ולא משלם על הרעיונות השיווקיים שהוא מבקש לקבל בפעילות בפייסבוק?
ממשרד התיירות נמסר בתגובה כי "מדובר בפעילות ברשת החברתית של שיתוף הציבור בסיעור מוחות, למטרה לאומית ואנחנו שמחים שההיענות היא גדולה. הפעילות, שזכתה במשך פחות מיממה לאלפי צפיות, הניבה עד כה כמה הצעות מעניינות מקוריות ויצירתיות".
משרד התיירות פועל כבר חודשים ארוכים ללא סמנכ"ל שיווק ובמשרד אומרים שלמכרז החיצוני שפורסם לתפקיד, ניגשו 400 מועמדים, מהם נשארו 40 שנמצאים כרגע בתהליך בדיקה בנציבות שירות המדינה. לראשונה נעשה בשירות המדינה שימוש ב"צייד ראשים", כדי להשיג מנהלי שיווק מהמגזר העסקי מהרמה הגבוהה ביותר. במשרד מעריכים כי התהליך יבוא לסיומו בחודשים הקרובים.
הכתבה באדיבות אתר Monitour