ש', תושב נצרת, הזמין לפני כשנה חבילת נופש שכללה כרטיסי טיסה ובתי מלון בתאילנד דרך חברת ארקיע. לטענתו, כשדיבר עם נציג החברה נאמר לו שעליו לשלם על החבילה 1,386 דולר, אך יום לאחר השלמת העסקה הסכום קפץ ל-1,466 דולר. לטענו, לאחר מכן המחיר קפץ ל-1,757 דולר ובהמשך טיפס עד ל-3,600 דולר.
מחפשים לאן לטוס? הכנסו למדריך היעדים של mako
ש', שהתרגז על הקפצת המחירים, החליט להגיש תביעה נגד החברה לבית המשפט לתביעות קטנות בנצרת. הוא תבע מהחברה פיצוי של 10,000 שקל על עוגמת הנפש שנגרמה לו ועל העלייה במחירי כרטיסי הטיסה ובית המלון שלדעתו לא הייתה מוצדקת. "החברה כל הזמן הקפיצה את המחירים של החבילה ואם לא די בכך הם לבסוף גם אייתו לא נכון את שמה של אשתי על גבי כרטיס הטיסה", קבל ש'.
מנגד, חברת ארקיע הגישה כתב הגנה שבו ביקשה לדחות את התביעה על הסף בנימוק שאין עילה לתביעה היות ששמה של אשתו תוקן ולא הייתה עלייה במחיר. בחברה הציגו הקלטות של שיחות שניהל ש' עם נציגי החברה שתומכים בטענותיה. לטענת החברה היא העניקה ל-ש' הצעות ראשוניות לגבי מחירי הטיסות ובתי המלון אבל הוא בחר להמתין עד שהן לא היו רלוונטית ומטבע הדברים המחירים עלו.
השופט שדן בתביעה החליט בצעד יוצא דופן לחייב את ש' לשלם לארקיע סכום של 5,000 שקלים בנימוק שהתביעה שלו לא הייתה מוצדקת וחסרת עילה. השופט ציין שללקוח התובע לא מגיע שום פיצוי, שהתביעה שלו קנטרנית ושכל מטרתה לעשות כסף.
"מדובר איפוא בתביעה קנטרנית המבטאת ניסיון של התובע לעשיית עושר ולא במשפט. על בית המשפט להרתיע תובעים חסרי תום לב הנוקטים בשיטת 'מצליח' בתקווה שהמטרד שהם מציבים בפני הנתבעים יביא להם פיצוי שאינם ראויים לו", כתב השופט.