הורדת נוסע מטיסה של חברת "יונייטד איירליינס" האמריקנית תועדה ועוררה ביממה האחרונה סערה עולמית: בתיעוד נראה האדם, פצוע ומדמם קלות, נגרר על גבו מהטיסה על ידי אנשי ביטחון. בעקבות התיעוד הושעה אחד מאנשי האבטחה, וגם התגובה הרפה של חברת התעופה לא הצליחה להרגיע את הרוחות: ברשת צצה מחאה הקוראת להחרמת החברה בעקבות ההתנהלות האגרסיבית והשימוש המוגזם בכוח. בחברה הדגישו כי הנוסע לא הוכה אלא נחבל בראשו מידית של אחד המושבים בטיסה.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
בתיעוד ניתן לראות כיצד האדם נשלף בכוח ממקומו: הנוסע התנגד ואף צעק בזמן שהמאבטחים הוציאו אותו מהמושב תוך ניתוק חגורת הבטיחות, בעוד אחרים שהיו על המטוס זעמו על היחס האלים. "תראו מה עשיתם לו, אלוהים, הוא מדמם", אמרו חלק מהנוסעים בתיעוד. עד ראייה סיפר כי האיש אמר לצוות שהוא רופא שאמור להתייצב למשימה רפואית, ולכן הוא נדרש להישאר על הטיסה: "אחרי שהוא קיבל מכה זה היה נראה שהוא איבד את הכרתו למספר רגעים, הם גררו אותו כמו בובה". נוסעים נוספים סיפרו לאחר מכן כי חשו "גועל ופחד" בעקבות האירוע, ואחד מהם אף טען כי התקשה לישון בעקבות האירוע וסיפר כי נזכר שוב ושוב בצעקותיו המפוחדות של הנוסע.
סיבת הגירוש הרשמית: "אובר-בוקינג" - החברה רשמה יותר נוסעים לטיסה משיקגו ללואיוויל ממספר המקומות, וביקשה ממספר נוסעים לפנות את מקומם עבור צוות החברה. אף אחד מהטסים לא הסכים, והחברה החליטה להוריד מהטיסה את אותו נוסע - גם תוך שימוש בכוח.
במפתיע, למרות התגובות הזועמות, החברה לא התנצלה - וטענה כי הנוסע "המרה את פי צוות האבטחה". במזכר לעובדים כתב המנכ"ל אוסקר מוניוז כי החברה "יכולה ללמוד משהו" מההאירוע, אך הדגיש כי הוא "עומד בנחישות" מאחורי העובדים. "אנחנו ביקשנו מתנדבים ואף הצענו פיצוי של עד אלף דולרים למי שיפנה את מקומו. כשניגשנו לאחד הנוסעים כדי להסביר לו שהוא לא יכול לטוס, הוא הרים את קולו וסירב להיענות לדרישת הצוות", כתב מוניוז.
בתגובה רשמית לתקשורת ציין מוניוז כי "מדובר באירוע מטריד עבור כולנו. אני מתנצל על כך שנאלצנו לשנות את הסדרי הטיסה של מספר לקוחות. אנו נבדוק את האירוע במהירות בשיתוף הרשויות" - ולא הביע התנצלות כלשהי בפני אותו נוסע. עם זאת, הדגיש מוניוס, "פנינו אל אותו נוסע כדי לשוחח איתו ישירות ולפתור את המצב". מנגד, במחלקת התעופה של העיר שיקגו טענו כי אחד מאנשי האבטחה "לא פעל לפי הפרוטוקול" והוציאו אותו לחופשה כפויה עד לסיום בירור המקרה.
לפני כחודש עוררה החברה סערה נוספת, כאשר סירבה להעלות לטיסה שתי נערות שלבשו טייטס - והחברה ציינה כי הדבר נעשה בשל קוד לבוש אליו התחייבו הנערות בהסדר הטיסה עם החברה שמימנה את הנסיעה.