אירוע קשה שלישי בשבוע אחד: לפני יומיים דווח שדיילת בטיסת פנים של טורקיש איירליינס, מאיסטנבול לאיזמיר, שברה חולייה בעמוד השדרה, לאחר שהטיסה בה עבדה נכנסה לכיס אוויר קשה. על פי הדיווחים, במהלך הטיסה הקצרה שאורכת כשעה, המטוס נכנס למערבולת לא צפויה, הטייס הפעיל את שלט החגורות, אך הדיילת, שלא הספיקה לחזור למושבה, נחבטה בתקרת המטוס והוטחה בחזרה לרצפה, מה שגרם לה לחבלה חמורה בגב.

> מה זה בדיוק כיס אוויר?

> לא מעודד: זה מה שקורה עם כיסי האוויר

האירוע האחרון מצטרף לשורה של אירועים קשים בשבוע האחרון, במהלכם נוסעים ואנשי צוות נפגעו בצורה קשה בגלל מערבות אוויר. זה התחיל כשנוסע בטיסה מלונדון לסינגפור מת לאחר שהמטוס נכנס לכיס אוויר קשה. מספר ימים לאחר מכן, 12 נוסעים ואנשים צוות נפצעו קשה מאותה הסיבה בטיסה של קטר איירווייז לדבלין.

רצף האירועים המדאיג, גרם לכך שבימים האחרונים החלו לא מעט דיונים על מצב הבטיחות באוויר, לרבות כיסי האוויר המתרבים, בעקבות שינויי האקלים בשנים האחרונות. כך, פול וויליאמס, פרופסור למדעי האטמוספירה באוניברסיטת רידינג בבריטניה, אמר בראיון ל-CNN: "הרצנו כמה סימולציות ממוחשבות וגילינו ששינויי האקלים יגרמו לכך שמערבולות חמורות צפויות להכפיל או לשלש את עצמן בעשורים הקרובים".

יחד עם זאת, וויליאמס מדגיש שזה לא אומר שהטיסה תהיה פחות בטוחה, אך בהחלט פחות חלקה. "מטוסים לא יתחילו ליפול מהשמיים, כי מטוסים בנויים להתמודד ולעמוד בסערות הכי גרועות. עם זאת, משך המערבולת הממוצע יגדל. בדרך כלל, בטיסה טרנס-אטלנטית, אתה עשוי להיקלע ל-10 דקות של מערבולת. אני חושב שבעוד כמה עשורים זה עשוי לעלות ל-20 דקות או לחצי שעה. שלט חגורת הבטיחות יופעל הרבה יותר".