בית האימה: משפחה בריטית עם ארבעה ילדים קטנים הגיעה לבית נופש שכור בצפון אירלנד ומצאה את עצמה בבית מלא ברהיטים מוכתמים בדם ובחדר מלא באביזרי מין. לאחר שהתלוננו נאמר להם על ידי נציגי פלטפורמת ההזמנות Vrbo שממנה הזמינו את בית הנופש ש"הבעיה היא מינורית", כך לפי The Irish Times.
פול נוריס (שם בדוי) ואשתו החליטו לצאת לחופשה בת שבוע בצפון אירלנד, ולשם כך הזמינו בית נופש של חמישה חדרי שינה במחיר של 300 פאונד ללילה (כ-1,300 שקלים). עם זאת, לפי הטענה של נוריס, התמונות של הבית באתר לא ייצגו כלל את המצב של כשהם נכנסו אליו: רהיטים ומזרן מוכתמים בדם, תרופות מפוזרות וחדר שינה ראשי מלא באביזרי מין.

>> "מקבלת עלבונות": למה מותר לנופשים לשקר בביקורות בבוקינג?
>> בעל דירת AIRBNB במרכז הארץ חושף: "אלה האנשים שלא אשכיר להם יותר"
>> "נדפקנו לגמרי": תיירת הגיעה לדירת הנופש וגילתה שמדובר בהונאה
אחד מילדי המשפחה, בן חמש, היה הראשון שפתח את הארון שליד המיטה בחדר השינה הראשי והיה זה שמצא את הצעצועים והתרופות. "העברנו את הילדים במהירות למטבח, שם מצאנו בקבוק פתוח של ניקוטין על משטח העבודה", אומר נוריס. "בדקנו את הארונות בחדר השינה ומצאנו חבלים, שוטים, אזיקים ובקבוקים פתוחים של חומר סיכה". הוא ממשיך ומספר שהבית לא נוקה כלל והריפוד על כל הרהיטים והמיטות היה מלוכלך והמזון שנשאר בבית היה מלא בעובש.
נוריס שלח תמונות של התרופות וצעצועי המין ל-Vrbo, חלק מקבוצת הענק של Expedia, שהתעקשו כי עליו להתלונן במקום זאת בפני המארח. סוכן שירות לקוחות, בשיחה מוקלטת שהגיעה לידי הגרדיאן הבריטי, טען שוב ושוב כי ההשלכות הבריאותיות והבטיחותיות הן "מינוריות" ולכן הוא אינו זכאי להחזר. נוריס יצר קשר עם המארח, שלדבריו טען שהוא יאשים אותו בפגיעה בשמו ובמוניטין של הנכס שלו אם יבקש החזר. כדי להצדיק את מצב הבית, המארח אמר שהוא שלא הספיק לנקות את המקום כי המשטרה ירתה בכלב שלו לאחר שברח ונשך אדם.

נוריס אמר ש-Vrbo הציע בסופו של דבר להעביר את המשפחה שלו למלון בזמן שבית הנופש יעבור ניקיון. באופן לא מפתיע המשפחה סירבה ונוריס שילם 2,000 פאונד (9,000 שקלים) עבור הזמנה של דירת Airbnb סמוכה. אומנם Vrbo החזירה לו את עלות ההזמנה המקורית בחודש שלאחר מכן, אך נוריס אמר שהפיצוי שהובטח לו לא שולם והנכס עדיין רשום באתר. "Vrbo סירבה לפרסם את הביקורת שלי, ובכל זאת איפשרה לבעלים לדרג אותי עם אפס כוכבים", אמר. "מה שמצאנו בבית היה סוריאליסטי והרגשנו חסרי אונים בגלל חוסר התמיכה. נאלצתי לבזבז שעות בשלושת הימים הראשונים של החופשה בטלפון – בעיקר בהמתנה ל-Vrbo, למארח ולבנק שלי. החוויה הזאת הרסה את החופשה שלנו לחלוטין".
לאחר שהגרדיאן יצר קשר עם Vrbo, החברה הציעה פיצוי של 1,000 פאונד (כ-4,500 שקלים) למשפחה. לפי דובר החברה: "אנו לוקחים את הבריאות והבטיחות של אורחי Vrbo ברצינות רבה ואנחנו מצטערים שמר נוריס עבר את החוויה הזו. כפי שצוין, כעת הענקנו למר נוריס פיצוי בנוסף להחזר המלא של דמי ההזמנה והשירות שלו שהיו בסך של למעלה מ-3,000 פאונד. בנוסף, אירגנו ושילמנו למשפחה עבור לינה חלופית. פנינו גם לבעלי הנכס לגבי בעיות הניקיון והבטיחות. אנו בוחנים באופן קבוע את המדיניות שלנו וצוות הבריאות והבטיחות שלנו חוקר כעת מחדש את המקרה".
תגובות