בפעם השנייה בתוך שבוע, ובפעם השלישית בחודש האחרון, כ-50 ישראלים שהיו אמורים להמריא עם חברת הלואו קוסט ריינאייר מנמל התעופה ברנדנבורג בברלין לארץ, סורבו לעלות למטוס. "במקום להעלות אותנו למטוס ולהמריא לתל אביב, הם העדיפו שנחכה שעה על הקרקע עד שיורידו לנו את המזוודות", סיפר בן, שנתקע הלילה בברלין. "זה לא הגיוני".
על פי הישראלים שעברו בנמל התעופה בתקופה האחרונה, נראה שקיים חוסר הלימה בין זמני הצ'ק אין של חברת התעופה, לבין זמני הבידוק הארוכים של הישראלים בנמל. בתוך כך, ישראלים שממריאים מנמל התעופה הבינלאומי בברלין, נאלצים לעבור בידוק בטחוני כמו כולם, ולאחר מכן, אחרי שכבר הסתובבו בדיוטי פרי ולפני שעולים למטוס, יש בידוק נוסף בשער העלייה שלוקח הרבה מאוד זמן. כך, מי שקצת מתעכב בדיוטי, ככל הנראה יפספס את ההמראה. הסיפור הזה חזר על עצמו מספר פעמים ולא נראה שהוא עומד להשתנות.
"אנחנו לא אשמים שהבידוקים הביטחוניים לוקחים הרבה זמן", אומר בן. "יש כאן הרגשה שיש קומבינה כדי שנקנה כרטיסים חדשים. הם גרמו לנו עוגמת נפש רבה ונזקים באלפי שקלים".
בתוך כך, נוסעים רבים מספרים שנשארו מאחור גם כשהגיעו שלוש וחצי שעות לפני הטיסה. "הם פותחים את הצ'ק אין שעתיים לפני הטיסה כי זה מה שבעצם הם מחויבים. בברלין עושים לישראלים פעמיים בידוק ביטחוני שלוקח שעות", כתבה לידור נחום בפוסט שפרסמה אתמול בפייסבוק.
כאמור, נחום וכ-50 נוסעים לא עלו אתמול לטיסה מאחר והחברה לא הסכימה להעלות אותם למטוס, אחרי שהתעכבו בבידוק הביטחוני השני. "הם 'הסכימו' שנרכוש כרטיס חדש ב-100 יורו", ציינה נחום. "וכמובן שכל הקודם זוכה. אז הקבוצה הראשונה קנתה כרטיסים למחר וכל השאר כרטיסים לשישי, כי זה מה שנשאר".
לדבריה, היא רכשה כרטיס חדש ב-300 יורו מחברה אחרת עם קונקשן ואין שום החזר היות ועל פי החברה מדובר בסיבות ביטחוניות. הנוסעים נאלצו לחזור בחזרה לברלין, למצוא לעצמם מקומות לינה ולשלם על כרטיסי טיסה חדשים. "לא קיבלנו שום מענה מהחברה למה השאירו אותנו מאחור. העיקר שהם כפו עלינו לקנות מהם כרטיסי טיסה. עשו עלינו כסף וגם השאירו אותנו בברלין", ציין דרור.
"בזמן שהורידו את המזוודות כבר יכולנו לעלות למטוס"
בשבוע שעבר, במקרה דומה, כ-50 נוסעים ישראלים נתקלו בדיוק באותה הבעיה ובזמן שהמטוס חיכה על הקרקע, במקום להעלות אותם, בחרו להוציא לכל הנוסעים את המזוודות מבטן המטוס, דבר שלקח מעל לשעה.
"זה אבסורד. עברנו שתי בדיקות ביטחוניות ואז סגרנו לנו את שער הכניסה למטוס. המטוס עדיין חיכה ברחבה, מחובר לשרוול, אבל החברה העדיפה להוריד לנו את המזוודות מהמטוס ולהמריא עם הנוסעים שיש בתוכו, במקום שנעלה במהירות", סיפר איתן, אחד הנוסעים שהוא ובן זוגו נותרו בשדה התעופה. אנחנו לא אשמים שהבדיקות התארכו. בחברה ידעו את זה מראש אבל הם העדיפו להתעלם ולזרוק אותנו להישאר בברלין בלי פתרונות".
לדבריו, בתום הבדיקה השנייה הם גילו שהחברה סגרה כאמור את שער הטיסה ושנציגי החברה שעלו למטוס נעלמו מהמקום ואין עם מי לדבר. "אנחנו רואים את המטוס לידינו, אבל בחברה נתנו הוראה שלא נמריא, שיורידו לנו את המזוודות מהמטוס למסוע בשדה התעופה, כשבאותו זמן יכלו להעלות את כולנו על הטיסה ולהמריא לתל אביב", קבל ניצן, נוסע נוסף שנותר מאחור. "מה שקורה פה זה ביזיון אחד גדול. ככה לא מתנהגת חברת תעופה".