זה קרה לפני כשנה. שישה בני משפחה, זוג הורים וארבעה ילדיהם הקטנים סיימו חופשה משפחתית בעיר דרבצן (Debrecen) שבהונגריה והגיעו לנמל התעופה בבודפשט כדי לטוס בחזרה לישראל.
בני המשפחה היו אמורים לטוס עם וויז אייר לתל אביב אך כשהגיעו לעמדת הצ'ק אין דיילת הקרקע של החברה אישרה את כל הכרטיסים של בני המשפחה למעט ילדם בן ה-14, בטענה שיש לגביו "אזהרה ביטחונית" במחשבים והוא אינו יכול לטוס.
"חשבנו בהתחלה שהיא צוחקת אבל היא התעקשה שיש במחשב של החברה אזהרת ביטחון שקופצת להם על הבן שלנו, שהוא לא יכול לטוס. ניסיתי להבין מנציגי החברה במה מדובר אבל הם לא הסבירו לי, רק אמרו לי שהוא לא יכול לעלות לטיסה", שחזרה ג', אם המשפחה. "עשינו טלפונים לכל מיני גורמים, כולל לקונסוליה הישראלית בהונגריה ואף אחד לא הבין על מה מדובר. הם אמרו שאין שום בעיה שהוא יעלה למטוס. נציגי החברה טענו שיש בעיה ביטחונית עם הילד ולכן הוא לא יוכל לטוס איתנו".
המשפחה כמובן לא עלתה לטיסה. לאחר שלא הצליחו למצוא כרטיסי טיסה חלופיים לאותו היום ומאחר והם שומרי שבת, הם החליטו לחזור לעיר ולשלם עבור בית מלון לסופ"ש. בצאת השבת הם רכשו כרטיסי חלופים שעלו להם כ-3,000 שקלים, לא כולל בתי המלון לינה ואוכל שהם שילמו על חשבונם.
"נגרמה לנו עוגמת נפש", אומרת ג'. "ביררנו את העניין לעומק ואפילו יש לנו מכתב מהקונסול הישראלי בהונגריה שאומר שאין שום בעיה ביטחונית עם הבן שלי. אין לי מושג מאיפה הם המציאו את זה. ויותר מתסכל זה שלא עזרו לנו בכלום. נאלצו לרכוש כרטיסי טיסה חדשים ולשלם על בית מלון ואוכל על חשבוננו. טסנו לארץ עם חברה אחרת עם הבן שלנו בלי שום בעיות. שום בעיה ביטחונית לא הייתה איתו".
בני המשפחה פנו במהלך החודשים האחרונים כמה פעמים לחברת התעופה בדרישה לפצות אותם על המחדל, אבל פרט לכך שמכתביהם התקבלו החברה עצמה עדיין לא התייחסה לעניין הפיצוי.
כעת בני הזוג מתכוונים להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בגין עוגמת הנפש וההוצאות הכספיות שנאלצו להוציא מכיסם.