בני זוג מאשדוד טסו לפני כשנתיים לחופשה מפנקת בדובאי, אליה רכשו חבילת נופש וטיסה דרך חברת ישראייר. כשהחופשה הסתיימה והם רצו לחזור לארץ הם גילו שבגלל משבר אבטחה בין רשויות הביטחון של שתי המדינות טיסתם בוטלה.
הזוג נאלץ להישאר בדובאי שלושה ימים מעבר לזמן החופשה המקורי, ולטענת השניים חברת התעופה לא דאגה לשכן אותם במלון באותם ימים ולא סיפקה להם אוכל ושתייה כפי שנהוג במקרים מסוג זה. "נאלצנו לשהות בבית מלון על חשבוננו במשך שלושה ימים", אומרים בני הזוג, "החברה הפקירה אותנו, לא דאגה לנו בכלל. נגרמה לנו עגמת נפש גדולה".
בעקבות הביטול וההוצאות הנלוות לו, בני הזוג החליטו להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות באשדוד ודרשו לחייב את ישראייר בתשלום פיצוי של 15 אלף שקל. במטרה לעשות כן, שכרו השניים את שירותיהם של עורכי הדין רון סולן, מומחה לדיני תעופה, ופאדי חרב ואלה שיגרו מכתב לחברה ודרשו לפצות את לקוחותיהם על תשלום בית המלון והוצאות האוכל והשתייה, עגמת נפש ופיצויים לדוגמה, אבל בחברת ישראייר התעלמו מהמכתב ולא הגיבו לו.
ישראייר הגישה כתב הגנה בו ביקשה לדחות את התביעה נגדה בנימוק שמשבר הביטחון שפרץ לא היה תלוי בה וכי היה מדובר במצב שהיא לא יכלה לשלוט בו. עוד טענה החברה כי מדובר בתביעה שכל מטרתה להתעשר על חשבונה וכי לא מגיע לתובעים פיצויים לדוגמה. החברה ציינה עוד כי היה מדובר באירוע חריג ובלתי צפוי והחברה פעלה במלוא המקצועיות וללא רבב.
למרות הטענות של ישראייר, בית המשפט חשב אחרת לגמרי. השופט שדן בתיק קבע כי לחברה הייתה אחריות בעניין הדאגה לתובעים והחליט לחייב אותה לפצות אותם בסכום של 11 אלף שקל.