רכשתם כרטיס טיסה ואחרי כמה ימים או אפילו שבועות המחיר ירד באופן משמעותי? בדיוק את התחושה הנוראית הזו מבקשת לפתור אפליקציה צרכנית בתחום התיירות, FairFly, שמוביל אורי לוין, מייסד וייז.
לוין ביחד עם 3 יזמים צעירים - אביאל סימן-טוב, גילי ליכטמן ועמי גולדנברג, בוגרי תכנית ליזמות בבינתחומי הרצליה, יצרו אפליקציה שמודיעה לצרכן כאשר המחיר של כרטיס הטיסה אותו רכש ירד, כשהיא לוקחת בחשבון את דמי הביטול הכרוכים בכך.
כמו כן, תודיע האפליקציה ללקוח האם נמצאה עבורו טיסה טובה יותר מבחינת שעות טיסה, נחיתות ביניים והכל בכדי למצוא את האלטרנטיבה המועדפת עליו, במידה וקיימת כזו.
איך האפליקציה עובדת?
אחרי שקניתם כרטיס טיסה אתם שולחים את אישור הזמנת הטיסה ל-FairFly שמתחילה מאותו רגע לעבוד ולחפש אלטרנטיבה זולה יותר או נוחה יותר עבורכם. לא לכל הזמנה השירות שהאפליקציה מציעה יתאים בגלל דמי הביטול שנדרש הלקוח לשלם. כך למשל בטיסות לואו-קוסט אין בכלל אפשרות לבטל את הכרטיס, וכשמזמינים כרטיס במחירים נמוכים יחסית, של מאות דולרים בלבד, דמי הביטול עלולים לגרום לכך שכל ביטול כבר לא ישתלם ללקוח גם אם המחיר של הכרטיס ירד.
אורי לוין: "אני לא יכול להגיד שבאופן גורף, ממחיר מסוים של כרטיס טיסה שווה ללקוח לשלוח לנו את פרטי כרטיס הטיסה שלו. בטיסות קצרות כשדמי הביטול מלאים והמחירים זולים אז אנחנו לא רלוונטיים, אבל טיסות ליעדים רחוקים כמו הונג-קונג וניו יורק או בכרטיסים של מחלקות עסקים, אנחנו יודעים למצוא את הדיל הטוב ביותר - חברת תעופה טובה יותר, משך טיסה וכו'.
"מי שטס לחו"ל משקיע המון זמן ואנרגיה בחיפוש אחר כרטיס הטיסה הנוח ביותר, וכמובן במחיר הנמוך ביותר שיתאים לתקציב שלנו. ועדיין, הרבה פעמים אחרי שכבר ביצענו את ההזמנה, המחיר יורד מסיבות שונות שקשורות לניהול תשואה של מושבי המטוס. כשזה קורה מי שכבר הזמין את הכרטיס לא בהכרח יידע על כך, כי הוא כבר הפסיק לעקוב אחר מחיר כרטיס הטיסה, וכתוצאה מכך מפסיד כסף".
חסרון מרכזי באפליקציה שעדיין לא נמצא לו פתרון הוא שהשירות לא לוקח בחשבון את חוק הגנת הצרכן, המאפשר ללקוחות שרכשו כרטיס טיסה בעסקת מכר מרחוק לבטל אותו תוך 14 יום מיום ההזמנה ועד 7 ימים לפני מועד הטיסה בדמי ביטול של 100 שקל או 5% ממחיר הכרטיס. זאת אומרת שייתכן מצב בו מחיר כרטיס הטיסה ירד אך הלקוח לא יקבל הודעה על כך מכיוון שהאפליקציה מסתמכת על דמי ביטול גבוהים יותר.
בשלב זה, השירות של האפליקציה ניתן בחינם באנדרואיד ובאייפון אך בעתיד מתכננים היזמים לגבות אחוז מסוים מהחיסכון שיושג ללקוח. זאת אומרת שמי שלא חסך, לא נדרש לשלם. עוד לא ברור כיצד תתבצע הגביה שכן המידע על הטיסה המשתלמת יותר נשלח ללקוח ללא תשלום, ומאותו הרגע ואילך הוא יכול לבטל את הכרטיס ולבצע את ההזמנה החדשה בלי להיות מקושר לאפליקציה וכך להתחמק מהתשלום הזה.
סימן טוב הסביר כי "אם נראה שיש הרבה אנשים שעושים את זה, וזה יפריע לנו, אז נמצא את הדרך לטפל בזה. אנחנו מאמינים שמי שהשירות שלנו יהיה מספיק טוב בשבילו, ישלם. אנחנו מאמינים שאנחנו חלק מהפתרון ולא חלק מהבעיה. אני בכלל עדיין לא יודע כמה נגבה, נצטרך לראות כמה אחוזים הצרכנים מרגישים שזה בסדר שנגבה".
השאיפה של יזמי FairFly היא לצאת עם האפליקציה לחו"ל ולא להישאר רק בשוק המקומי. "ככל הנראה ארה"ב אבל עדיין לא בטוח. יש עוד כמה חודשים טובים עד שנגיע לזה, וכרגע אנחנו עם הלקוחות בישראל ואנחנו רוצים לראות שאנחנו יכולים לתת כאן שירות טוב ואז נתרחב למקומות אחרים", אמר סימן טוב.
הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker
לכתבות נוספות:
>> סופת השלגים ג'ונו: נמשכים השיבושים וביטולי הטיסות בין ישראל לארה"ב
>> מייסד ווייז תוקף את האתגר הבא: הורדת מחירי הטיסות