הצעת חוק חדשה הנידונה כעת בקונגרס האמריקאי מקווה לתת מענה לבעיות הבטיחות שחברות התעופה נוהגות להתעלם מהן לעתים קרובות מדי. אלה מגיעות מתנאי מושבים צפופים, במיוחד עבור אנשים עם נכויות או מוגבלויות אחרות שעלולות לשבש את יכולתם להתפנות במהירות האפשרית באירועי חירום, כפי שדווח על ידי Business Insider.
ככל שתעריפי הנסיעות חוזרים לשגרה בהדרגה לרמות שלפני המגפה, חברות התעופה מחפשות דרכים לפצות על הפסדים ולהכניס כמה שיותר נוסעים למטוס, מה שמוביל לעיצובים יצירתיים אך צפופים של פנים המטוס כמו העיצוב של מושבי קומותיים. עם זאת, למרות שזה עשוי להעשיר את כיסם של בעלי המניות, נראה שהנוסעים הרבה פחות מרוצים מהמצב הנוכחי.
>> הכי פשוט שיש: כך תפתרו את הבעיה הכי מעצבנת שיש בטיסות
על פי דוח של הוול סטריט ג'ורנל, רשות התעופה הפדרלית (FAA) בארצות הברית ביצעה סקר עם ציבור הנוסעים כדי לראות אם הם חשים שמידות המושבים מהוות סיכון בטיחותי. יותר מ-26,000 השיבו ואמרו שכן, כשמגיב אחד הדגיש כיצד מושבים קטנים מובילים לסיכוני בטיחות לא רק במצב של פינוי מלא, אלא בגלל האופן שבו הם גורמים לנוסעים להרגיש ולהתנהג: "רוב ההתנהלות הבעייתית של נוסעים בחברות התעופה נובעת לפחות בחלקה בגלל הצפיפות החמורה במטוסים. כשאנשים כל כך צפופים וכשהם לא יכולים לזוז בנוחות מבלי להיתקל או לעצבן מישהו אחר, הם נהיים מתוחים וכועסים. אף אחד מלבד בעלי המניות של חברות התעופה לא אוהב את המצב הזה".
סיבות אחרות דיברו על פציעות בירכיים או פציעות גפיים אחרות שעלולות להיגרם עקב מרווח לא מספיק בין המושבים, בעוד שאחרות התייחסו לאופן שבו גובה ומשקל ממלאים תפקיד בסיכון הנוסעים. הפתרון המוצע של המחוקקים הוא חוק פינוי חירום של מטוסים (EVAC), אשר נדון כעת בקונגרס. חוק EVAC קורא לרשות התעופה לשקול את תנאי החיים האמיתיים ולעדכן את תקני הישיבה כדי להבטיח טוב יותר את בטיחות הנוסעים במצבי חירום.
הסטנדרטים הנוכחיים של ה-FAA קובעים כי כל הנוסעים חייבים להיות מסוגלים להתפנות מטוס תוך 90 שניות, אם מקרה חירום יחייב אותם לעשות זאת. עם זאת, מחברי הצעת החוק טוענים כי הבדיקות שנערכו לקביעת הנחיה זו כללו רק מבוגרים מתחת לגיל 60 והבדיקות נערכו בקבוצות קטנות, תוך התעלמות מוחלטת מהתייחסות לכך שמטוסים רבים נושאים מעל 200 נוסעים בו זמנית.
ה-FAA אמרה כי היא בוחנת את ההערות שהתקבלו בנוגע לגודל המושבים והמרווח, אך מיהרה להזכיר דוח משנת 2020 של הוועדה לתקנות פינוי חירום, שבדקה כמעט שלוש מאות אירועי פינוי בחברות תעופה במהלך העשור האחרון לפני שקבעה כי רמות הבטיחות היו "גבוהות מאוד" בסך הכל.
במידה ויוחלט לקבל את הצעת החוק, סביר להניח שחברות התעופה הפועלות בארצות הברית ייאלצו לשנות את הסטנדרט של המרווחים בין המושבים. למעשה, מרבית חברות התעופה בעולם עוקבות אחר התקנות של רשות התעופה הפדרלית האמריקנית, כך שמדובר בהחלטה שעשויה לשנות את עולם התעופה מבחינה גלובלית. החשש הגדול הוא שמחירי הכרטיסים יטפסו בעקבות היכולת להכיל פחות נוסעים בתוך המטוס, עם ביקוש שרק ממשיך לעלות.