במשך שנים דיילי המטוס מבקשים מכם לכבות את המכשירים האלקטרוניים שלכם לפני המראות ונחיתות בטענה שהטלפונים הניידים, המחשבים הניידים, הטאבלט והאייפד מפריעים למערכת הניווט של המטוס. אולם, מהשבוע על פי דיווח הדיילי מייל, חברות התעופה Quantas ו-Virgin אוסטרליה יאפשרו לנוסעים להפעיל את מכשיריהם האלקטרוניים לאורך הטיסה כולה וינפצו את המיתוס שאותם מכשירים מפריעים למערכות האלקטרוניות. אולם, זהו לא המיתוס היחיד בנוגע לטיסות. בדקנו 10 הנחות רווחות נוספות כדי לקבוע אם יש ממה לחשוש.
עוד ב-mako חופש:
- ביץ', פליז: ברצלונה היא הלוס אנג'לס החדשה
- יש מקום לכולם: מתחמי אירוח ענקיים בנוף משגע
- צעירה ובועטת: בלגרד שלא הכרתם
טייסים משחררים צואה מאסלת המטוס בזמן שהמטוס באוויר: מיתוס
בניגוד לתפיסה המשונה של אנשים מסוימים שצואה מאסלת המטוס נופלת היישר מהאוויר או מרוקנת על ידי הטייס בזמן הטיסה, בפועל, היא מוחזקת במיכל עד שהמטוס נוחת. או אז המיכל מרוקן באמצעות מנוף חיצוני. אנשים רבים טענו שצואה כחולה שנצבעה על ידי כימיקל שהוסף למים נפלה עליהם מהשמיים, אבל על פי מנהל התעופה הפדראלי האמריקאי, ממחקר שערכו בנושא מדובר כמעט תמיד בצואה של ציפורים. רק המילה כמעט קצת מלחיצה אותנו.
אתם יכולים להיתקע בתוך אסלת המטוס בזמן שאתם מורידים את המים: מיתוס למחצה
מטריד אבל מדובר במיתוס שלא נוכל לחלוטין לנפץ. זה אפשרי להתקע בתוך האסלה אם הגוף שלכם מתאים לגודליה בדיוק. אולם, זה משהו שמאד מסובך להצליח לעשות. החברים מ- Mythbusters ניסו את התיאוריה ולמרות שאחד מהם חווה שאיבה חזקה הוא הצליח לחלץ את עצמו.
מסיכות חמצן יעשו לכם סוטול: מיתוס
זוהי כנראה אשמתו של דמותו של בראד פיט, טיילר דירדן, בסרט "מועדון קרב" שאחראי למיתוס הזה אחרי שטען שהוא התמסטל ממסיכת חמצן במטוס. למעשה, המסיכות מאפשרות לנוסעים לנשום כשהמטוס מאבד לחץ אוויר בגובה בו החמצן נמוך ומאפשר לטייס להנמיך את המטוס לגובה שבו יש די אוויר שהנוסעים יוכלו לנשום בחופשיות.
אתם צריכים להיזהר לגבי שתיית מים במטוס: עובדה
מחקר אמריקאי משנת 2009 מצא שהמים באחד מתוך שבעה מטוסים לא עונה לסטנדרטים של בטיחות. רוב המים הכילו חומר שגורם להרעלת מזון והוגשו לאנשים בתור מים לשתיה. כמו כן, הדיילים משתמשים במים הללו להכנת תה וקפה והמים לרוב לא רותחים מספיק כדי לחסל את הבקטריות שנמצאות בתוכן.
האוויר במטוסים מלא חיידקים: מיתוס
אנשים רבים מאמינים שהאוויר במטוס מלא בחיידקים, אבל במציאות האוויר עובר סינון ויש בו פחות חיידקים מאשר ברוב המקומות ההמוניים שתהיו בהם. האוויר שנושמים בתוך מטוס הוא שילוב של אוויר טבעי ואוויר ממוחזר. הוא מגיע מאזורים שנמצאים במנועי המטוס, אז מקורר ועובר דרך המסננים ואז מתערבב עם האוויר הטבעי מהמנוע, מספר הטייס פטריק סמית'.
מגש האוכל שלכם מלא חיידקים: עובדה
אז נכון שהאוויר במטוס לא יעשה לכם רע, אבל תוכלו להיות חולים מכל דבר אחר בערך במטוס. מחקר משנת 2007 בחן מגשי מזון במטוס וגילה שבשלוש חברות תעופה אמריקאיות מרכזיות 60% מבין המגשים מכילים שרידים של חיידק עם פוטנציאל קטלני (MRSA). רק להכניס לפרופורציות גועל, תבינו שברכבת התחתית של ניו יורק יש פחות שרידים של החיידק!
פתיחת דלת המטוס בזמן שהוא באוויר יכולה להוביל לכך שכולם ישאבו החוצה: מיתוס
בגלל שתא המטוס נמצא ברמת לחץ גבוהה מאד, אם דלתות החירום נפתחות אנשים רבים אכן יוכלו להישאב מחוץ למטוס. אולם, משום שהתא אכן נמצא בלחץ כל כך גבוה פתיחת הדלתות בגובה היא כמעט בלתי אפשרית. "אי אפשר, אני חוזר, אי אפשר לפתוח את הדלתות או את פתיחת החירום של המטוס בזמן טיסה", מספר הטייס פטריק סמית'.
ברקים שפוגעים במטוסים גורמים להתרסקות: מיתוס
ברקים פוגעים במטוסים מסחריים אחת לשנה בערך, אבל לא היה מטוס שהתרסק כתוצאה מפגיעת ברק מאז שנת 1967. מטוסים צריכים לעבור בדיקות בטחון כדי לוודא שגם אם יפגעו מברק הם ישרדו את הפגיעה.
משתכרים הרבה יותר מהר במטוס: מיתוס
רבים ניסו לנפץ את המיתוס הזה, אבל האפשרות ההגיונית יותר היא שאנשים משתכרים יותר בטיסות לא בגלל גובה המטוס אלא משום שהם פשוט נהנים מאפשרויות השתייה החופשית הרבה שעומדת לרשותם.
עישון אסור בתאי שירותים במטוס אבל בכל תא יש מאפרה בכל זאת: עובדה
למרות העובדה שאסור לעשן במטוסים מעל לעשור, כל מטוס חייב לספק מאפרה למקרה שמעשן לא יוכל לעמוד בפיתוי וכדי שיוכל לכבות את הסיגריה שלו בצורה בטיחותית.