נמל התעופה הבין-לאומי של קנסאי (Kansai) ביפן, נבנה בשנת 1994 במטרה לתת מענה לצפיפות בנמל התעופה של אוסקה הסמוכה. עלות בנייתו מוערכת בלא פחות מ-15 מיליארד דולר והוא נחשב לפלא היצירה, היות והוא נבנה על אי מלאכותי בלב הים, אליו מגיעים בנסיעה על גשר ארוך שמקשר אותו ליבשה. העבודה עליו נמשכה כ-7 שנים.
עד היום, 30 שנה לאחר שנפתח, הוא שקע בים בגובה של 11 מטרים וחצי, והוא עושה זאת בקצב כל כך גבוה שמומחים סבורים שתוך 30 שנה מהיום הוא כבר יהיה לגמרי מתחת למים.
כשהאי נבנה, המהנדסים שיערו שהוא ישקע בגובה של 4 מטרים לאורך 50 שנה ואז יעצר ויתייצב. אך כאמור, בפועל, קצב השקיעה הינו משמעותי בהרבה, ובתוך 6 שנים בלבד הוא שקע ארבעה מטרים ולא נראה שזה יסתיים בקרוב.
נמל התעופה אחרי טייפון בשנת 2018
במהלך השנים, הושקעו כ-117 מיליון דולרים במטרה לעכב את השקיעה על ידי הרמה מחודשת של נמל התעופה, בו עוברים כ-30 מיליון נוסעים בשנה, אך נראה שהסוף שלו כבר ידוע מראש.
עד היום נמל התעופה שרד לא מעט אסונות טבע שונים במהלך העשורים האחרונים ויצא עם פגיעות מזעריות. כך למשל, הוא שרד רעידת אדמה חזקה בשנת 1995, פגיעה של טייפון בשנת 2018 ואף מכלית שהתנגשה בגשר והרסה אותו, מה שהותיר לא מעט נוסעים נצורים על האי. אך יחד עם כל אלה, נראה שאת השקיעה המסתמנת כבר אף אחד לא ישרוד.