MSC Cruises, חברת השיט מהגדולות בעולם הודיעה אתמול על ביטול ההפלגות שתוכננו לצאת מנמל חיפה במהלך החודשים מאי-אוקטובר 2024. בחברה מציינם כי "לאור המצב הביטחוני המתמשך והמתפתח במזרח התיכון, רבים מהלקוחות הבינלאומיים שהזמינו הפלגה באוניית MSC MUSICA הביעו חשש לגבי מסלול ההפלגה שכלל בין היתר עגינה בנמל חיפה, ופנו לחברה בבקשה למסלול חלופי".
עקב כך, בחברה נאלצו להגדיר מחדש את מסלול ההפלגות של האונייה בין ה-13 במאי ועד ה-28 באוקטובר למערב הים התיכון. נמל היציאה של MSC MUSICA יוחלף מנמל פיראוס ביוון לנמל צ'יויטווקיה ברומא ואת נמלי העגינה ליעדים במערב אירופה בהם גנואה וקליגרי באיטליה, קאן בצרפת וברצלונה בספרד.
החברה תפנה בימים הקרובים לכל לקוחותיה שהזמינו ההפלגה מחיפה ב-2024 ותציע להם אחת מ-2 חלופות: אפשרות לעבור לכל הפלגה אחרת של החברה באזור הים התיכון, במספר ימים סוג חדר וטווח תאריכים זהים להפלגה המקורית שהוזמנה. המחיר ששולם ותנאי ההזמנה יישארו ללא שינוי. לחילופין יוכל הלקוח לבחור בהחזר כספי מלא.
בכך, מצטרפת החברה לחברת רויאל קריביאן הבינלאומית, שכבר הודיעה על הפסקת השיט מישראל גם ב-2024, ללא כל קשר לתאריך שבו תסתיים המלחמה. החברה ביטלה את עונת ההפלגות מחיפה בקיץ הקרוב עקב המלחמה, אך היא מציעה לקהל הישראלי מגוון הפלגות כשרות בים התיכון ובקאריביים, האוכל הכשר הטרי הינו בתוספת תשלום בעת ביצוע ההזמנה על בסיס מקום מוגבל.
הביטול של שתי החברות הללו מגיע אחרי שנה מדהימה בענף הקרוזים בישראל, שבתוכה נמל חיפה היה אחד משלושת המועמדים בקטגוריית "יעדי הקרוז של השנה" בתחרות Seatrade Cruise Awards, התחרות היוקרתית בעולם בתחום תעשיית הקרוזים.
על פי פאנל המומחים, חיפה עברה מהפיכה של ממש כיעד קרוזים בשנים 2022-2023 והיא אחד מהיעדים הצומחים בעולם בתחום הקרוזים בעידן שאחרי מגיפת הקורונה. בסך הכל השלים נמל חיפה עליה של מאות אחוזים בכמות הנוסעים והתיירים הפוקדים את הנמל ביחס לשנים 2018-2019 שלפני הקורונה. נכון לעכשיו, חברת מנו ספנות צפויה לפתוח את עונת השיט הקרובה, כאשר בנוגע לנורוויג'יאן קרוז ליין, שהפעילה בשנתיים האחרונות הפלגות בעונת החורף, המצב עדיין לא ברור.