מצד אחד, אין ספק שזה מאוד מעצבן ומחרפן שחברות הלואוקוסט גובות מחירים מופקעים על כל שטות במטוס. מצד שני - האם זה מצדיק מהומה ברמה של נחיתת חירום? יש כאלה שחושבים שכן, לגמרי.
נוסע בן 66 שעלה על טיסה של חברת Hawaiian Airlines מלאס וגאס להוואי, התלונן בפני הדיילים זמן קצר לאחר ההמראה כי תא הנוסעים קר מדי, ואז נחרד לגלות שהם ביקשו לגבות ממנו 12 דולר עבור שמיכה להתכסות בה. הנוסע החל להתווכח עם הדיילים על כך שזה לא אשמתו שהמיזוג מקפיא, וכי עליהם לספק לו שמיכה בחינם. בשלב מסוים הכריז הנוסע כי הוא יגיש תלונה רשמית במשרדי חברת התעופה, ואף איים כי "ייקח מישהו אל מאחורי הצריף בגלל זה" (ביטוי שמרמז על רצח).
זה כנראה הספיק לצוות הדיילים ולטייס, שמיהר לנווט את המטוס לשדה התעופה הקרוב בלוס אנג'לס, שם הורד הנוסע מן המטוס ונלקח לחקירה על ידי האף בי איי. יחד עם זאת, לבסוף הוחלט שלא להאשים אותו בשום דבר והוא שוחרר לביתו.
שאר הנוסעים במטוס סיפרו כי בעוד שצוות הדיילים חשו מאוימים, הנוסע הבהיר כי הוא צוחק וכי "אין בכלל צריף במטוס הזה". נוסע אחר סיפר כי בשלב מסוים אמר לו הבחור: "הם לא מתייחסים אלי כמו שצריך, אני אתקשר לנשיא".
האם התגובה הזו הייתה מוגזמת? ממשרדי חברת התעופה נמסר כי בעוד נחיתת חירום בהחלט לא הייתה הבחירה הראשונה של הצוות, הם חשו שזה היה הכרחי להסיט את המטוס ללוס אנג'לס ו"להיפטר" מהנוסע לפני שהם ממשיכים אל מעל האוקיינוס האטלנטי. "חשוב לשים את עצמנו במקום הקפטן, שאמור להתחיל טיסה של 5 שעות מעל האוקיינוס ואז מקבל מידע על בעיה בתא הנוסעים. בהתחשב באינפורמציה הזו, ההחלטה הייתה ברורה ומידית – מה עדיף עבור הנוסעים וחברי הצוות שעל המטוס?".