בני זוג מירושלים שטיסתם לרומא בוטלה אחרי כמה דחיות עקב מזג אוויר סוער, יקבלו פיצוי גבוה של 30 אלף שקל. הטיסה הייתה אמורה להמריא לפני כשמונה חודשים, כאשר בני הזוג התייצבו בנמל התעופה בן גוריון והמתינו לטיסה של חברת התעופה ישראייר לרומא. הם רכשו חבילת נופש לבירה האיטלקית ולפירנצה, כולל כרטיסי נסיעה ברכבות מהירות.

"הטיסה הייתה אמורה להמריא בשעה 14:30, ואז ברגע האחרון אמרו לנו שהיא נדחתה ל-17:30. כמה דקות לפני השעה הזו הודיעו לנו שוב שהטיסה נדחתה לשעה 20:15", טוענים בני הזוג. "הנוסעים הרבים חיכו תשושים ועייפים מאוד, ואז ב-20:15 שוב הודיעו לנו נציגי החברה שהטיסה נדחית לשעה 22:30. אמרו לנו שהמטוס מגיע מבטומי בגאורגיה, ואמור להטיס אותנו לרומא. אבל עקב רוחות חזקות הוא לא יכול להמריא מבטומי לתל אביב והטיסה שוב נדחתה בפעם הרביעית. היו צעקות של נוסעים ואמרו להם שגם אין מספיק כוח אדם בצ'ק-אין, ולכן גם מהסיבה הזו הטיסה בוטלה".

ארכיון (צילום: מוני שפיר, חדשות)
הטיסה התבטלה וישראייר תשלם | צילום: מוני שפיר, חדשות


לדברי בני הזוג, הוצע להם לטוס למחרת, אבל עקב ביטול הטיסה כל הטיול שלהם השתבש והם החליטו לוותר עליו. לטענתם, הם בדקו את העובדות שהציגו להם נציגי החברה, וגילו שלא נמסר להם מידע מהימן. "התברר לנו שנמל התעופה בבטומי פעל כרגיל, היו המראות ונחיתות ושום טיסה לא בוטלה בגלל רוחות. גילינו שבאותו היום חמש טיסות של אל על, ארקיע וישראייר טסו לבטומי בלי שום בעיות או דחיות. גילינו מאוחר יותר שנציגי ישראייר אמרו לאחת הנוסעות שהטיסה בוטלה עקב מחסור בכוח אדם שאמור לאייש את עמדות הצ'ק אין", אומרים בני הזוג. "נאלצנו לחזור הביתה, גרמו לנו לעוגמת נפש רבה וביטלנו את החופשה".

בני הזוג הגישו תביעה נגד חברת התעופה לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, ודרשו פיצוי כולל "פיצוי לדוגמא" עקב המחדלים שגרמו לביטול הטיסה, ועקב כך הובילו לביטול החופשה שלהם.

רומא מזרקת פונטנה די טרווי (צילום: ColorMaker, shutterstock)
בני הזוג לא הצליחו להגיע לכאן. רומא, איטליה | צילום: ColorMaker, shutterstock

בתגובה, ישראייר הגישה כתב הגנה בו חזרה על עמדתה לפיה הטיסה בוטלה בגלל מזג האוויר בנמל התעופה של בטומי, עובדה שמנעה מהמטוס להמריא משם לישראל ובהמשך לרומא. "הטיסה בוטלה עקב מזג האוויר הגרוע. היו רוחות עזות, דבר שמנע את המראת המטוס ולכן הטיסה בוטלה וצוות הטיסה נשלח למלון בבטומי". טענה החברה להגנתה. "ביטול הטיסה היה עקב מזג האוויר, דבר שלא בשליטת החברה, והחלטת התובעים לבטל את חופשתם היא בעיה שלהם".

החברה ביקשה לדחות את התביעה נגדה, אך הרשמת הבכירה שדנה בתביעה החליטה לקבל אותה וקבעה כי ישראייר תפצה את הנוסעים בסכום של 30 אלף שקל. הרשמת ציינה כי גרסת החברה לגבי סיבת ביטול הטיסה סותרת, וכי לא הובא לבית המשפט שום עובד של החברה שימסור מה בדיוק קרה. על פי הדברים, פעם אחת החברה טענה שהטיסה בוטלה עקב מזג האוויר הסוער, ופעם אחרת נאמר במכתב לנוסעת שהסיבה הייתה כשל טכני שהתגלה במטוס. לכן ביטול הטיסה מזכה את התובעים בפיצויים מוגדלים.