אלו זמנים מאתגרים עבור חברות התעופה ועולם התיירות, בלשון המעטה. למרות שנגיף הקורונה כבר לא מהווה איום כפי שהיה, והעולם סוף סוף נפתח מחדש לאחר שנתיים, גל של שיבושים בטיסות מצליח לשבש את הקיץ הראשון ללא הגבלות. מלבד מחסור בכוח אדם, תופעה נוספת שהופכת את הקיץ הזה לסוער יותר, היא רישום היתר (אובר בוקינג) לטיסות מצד חברות התעופה.
דלתא מציעה פיצוי גבוה לנוסעים שהוזמנו לטיסות
על פי הדיווחים, לנוסעים שהיו אמורים לטוס מגרנד ראפידס (GRR) למינסוטה (MSP) בטיסה של דלתא איירליינס בשבוע שעבר, הוצעו 10,000 דולר כדי לעזוב את הטיסה שהייתה מלאה יתר על המידה. לדברי ג'ייסון אטן, שכותב עבור Inc. Magazine, צוות דלתא פרסם את ההודעה דקות לפני שהמטוס היה אמור לצאת מהשער.
בתיאור האירועים על פי אטן, חברת התעופה הציעה את הפיצוי המיידי לשמונה מתנדבים, למרות שנציגי דלתא לא אישרו מידע זה עד כה. למרות היעדר הצהרה רשמית, נוסעים אחרים שהיו באותה טיסה פנו לטוויטר כדי לגבות את הדיווחים של אטן.
Passengers on a Delta flight say that the airline offered them $10,000 cash to give up their seats on an oversold domestic flight. https://t.co/Z86I7c8j39
כפי שאמר טוד מק'קאמב, משתמש בטוויטר, מדובר ב"סיפור אמיתי", אם כי הוא לא יכול היה להיענות להצעה כשהוא טס עם אשתו, מאחר והיא קצרת ראייה וזקוקה לו בקרבת מקום בעת הנסיעה. בראיון ל-KTVB 7, אמר מק'קאמב כי דלתא הייתה מוכנה לתת 80,000 דולר כדי למנוע את שיבוש הטיסה.
למרות שהוא לא בחר בכסף, תוך ציון מגבלות אשתו, הוא טוען כי לפחות ארבעה אחרים נענו להצעה. הטיסה ב-27 ביוני, שתוכננה תחילה לצאת מנמל התעופה הבינלאומי ג'רלד ר. פורד בגראנד ראפידס ב-6:45 בבוקר, המריאה כעבור 20 דקות עד שיצאו מספיק מתנדבים.
מה עומד מאחורי כאוס הנסיעות האחרון?
כמעט כל חברת תעופה אמריקאית גדולה דיווחה על מחסור חמור בכוח אדם המשפיע על יכולתה לעמוד בלוח הזמנים בקיץ. אמריקן איירליינס עצרה את המכירות בקווי אמסטרדם לבקשת שדה התעופה סכיפהול, בעוד יונייטד נאלצה להשעות שבעה מנתיבי הטיסה החשובים ביותר שלה.
בעיות אלו יוחסו במידה רבה לאילוצי כוח אדם, כתוצאה מהפיטורים ההמוניים שנגרמו כתוצאה מהקורונה בשנתיים האחרונות. במהלך 2020 ו-2021, כאשר הטיסות כמעט נעצרו לגמרי, הן רשויות שדות התעופה והן חברות התעופה צמצמו באופן משמעותי את הפעילות, מה שאומר שחלק מהצוות המיומן ביותר שלה נאלץ להפסיק לעבוד.
מלבד הקיבולת המוגבלת, חברות התעופה נאבקות להתמודד עם המציאות החדשה שלהן, והן מנסות להתאים את לוחות הזמנים שלהן כדי להכיל את הנוסעים. טיסות מלאות יתר על המידה הופכות נפוצות יותר ויותר, במיוחד כעת כאשר חברות התעופה להוטות למקסם את הרווח בתוך כאוס הנסיעות.
האם זה היה חד פעמי או שזו מדיניות חדשה של דלתא?
אנחנו לא יודעים בשלב זה אם מדובר במקרה חד פעמי, או שדלתא מוכנה להמשיך לנקוט בצעדים דרסטיים כדי להבטיח שהטיסות ייצאו בזמן. מבחינה חוקית, חברות תעופה יכולות למכור כרטיסים יתר על המידה, אבל זה לא אומר שהורדת נוסעים מהמטוס היא מהלך אידיאלי, בייחוד כאשר החברות נמצאות תחת אש בשל מבול העיכובים האחרונים. למרבה המזל עבור לקוחות דלתא, הפיצוי שעשוי להיות מוצע להם, יכול כעת לעלות בהרבה על אי הנוחות הזו.