נמל התעופה הבינלאומי סכיפהול באמסטרדם, הולנד, היה מהעמוסים ביותר בעולם בתקופה האחרונה. הוא נחשב לאחד משדות התעופה בהם המצב היה הכי גרוע ביחד עם הית'רו בלונדון והנמל בדבלין .בימי השיא השתרכו בו תורים ארוכים שיצאו מתוך גבולות הטרמינל.
@Schiphol #Schiphol #schipholairport #Amsterdam #fail
What an ugly joke!
Developing countries have better airports.
Que line for more than 1km
26 May - 6am pic.twitter.com/3FUgFsvkzI
בעקבות כך, בחודש יוני החליטו בנמל להגביל את כמות הטסים היומית ואף הכריזו על תכנית לאומית לטיפול בבעיה. כחלק מאותה תכנית, החליטו לאחרונה בסכיפהול לפצות את כל הנוסעים שנפגעו מהשירות הבעייתי, פספסו את טיסתם ונאלצו לשלם כסף שלא תכננו להוציא, שלא באשמתם.
הנזק עליו ניתן לדרוש פיצוי על פי אותה התכנית, הוא אם הזמנתם טיסה חלופית לטיסה שפספסתם, שילמתם על מלון או אטרקציות שלא הגעתם עליהם אך לא יכולתם לבטל, עלויות נסיעה נוספות שנגרמו לכם, עלויות לינה נוספת (כמו מלון באזור נמל התעופה) שנאלצתם לשלם עליהם, עלויות תעבורה לא מתוכננות ועוד. נכון לעכשיו, לא פורסמה תקרת גג לסכום אותו ניתן לדרוש ויש שטוענים שהסדר הפיצויים הזה הוא יותר מדי טוב כדי להיות אמיתי.
הפיצויים תקפים לכל מי שהיה אמור לטוס מסכיפהול בין ה-23 באפריל ועד ה-11 באוגוסט (לפני שלושה ימים) ופספס את טיסתו בגלל התורים הארוכים. מי שירצה לקבל פיצוי יוכל להגיש בקשה בלינק הזה עד ה-30 בספטמבר. בנמל התעופה הודיעו כי הם יפעלו להחזיר תשובה עד שישה שבועות מיום הבקשה ולאחר מכן הכסף יועבר לחשבון הנוסעים עד 14 ימי עסקים. נמשיך לעקוב.