50 נוסעים ישראלים שהיו אמורים לטוס היום (ד') בשעות הצהריים בטיסה של חברת ריינאייר מברלין לתל אביב, לא הורשו לעלות לטיסה בגלל שהבדיקה הביטחונית שלהם התארכה. צוות המטוס, כך על פי הישראלים ששהו בנמל התעופה, העדיף להוריד להם את המזוודות מהמטוס כדי להשאיר אותם בשדה ולטוס עם שאר הנוסעים שהיו בו.
"זה אבסורד. עברנו שתי בדיקות ביטחוניות ואז סגרנו לנו את שער הכניסה למטוס. המטוס עדיין חיכה ברחבה, מחובר לשרוול, אבל החברה העדיפה להוריד לנו את המזוודות מהמטוס ולהמריא עם הנוסעים שיש בתוכו, במקום שנעלה במהירות", סיפר איתן, אחד הנוסעים שהוא ובן זוגו נותרו בשדה התעופה. "אנחנו לא אשמים שהבדיקות התארכו. בחברה ידעו את זה מראש אבל הם העדיפו להתעלם ולזרוק אותנו להישאר בברלין בלי פתרונות".
על פי התכנון, הטיסה של חברת ריינאייר הייתה אמורה להמריא לארץ בשעה 12:20. הנוסעים הישראלים הגיעו שלוש שעות לפני הזמן כנדרש מהם. "מתברר שיש שתי בדיקות ביטחוניות לישראלים. הבדיקה השנייה התארכה מאוד. אנשי הביטחון בשדה בדקו פריט, פריט וזה גרם לעיכוב בהמראה. אבל בחברה ידעו על כך והעדיפו להתעלם", הוסיף איתן.
לדבריו, בתום הבדיקה השנייה הם גילו שהחברה סגרה כאמור את שער הטיסה ושנציגי החברה שעלו למטוס נעלמו מהמקום ואין עם מי לדבר. "אנחנו רואים את המטוס לידינו, אבל בחברה נתנו הוראה שלא נמריא, שיורידו לנו את המזוודות מהמטוס למסוע בשדה התעופה, כשבאותו זמן יכלו להעלות את כולנו על הטיסה ולהמריא לתל אביב", קבל ניצן, נוסע נוסף שנותר מאחור. "מה שקורה פה זה ביזיון אחד גדול. ככה לא מתנהגת חברת תעופה".
"חזרנו לדירה ששכרנו בברלין בלית ברירה. נחפש טיסות חזרה לארץ אבל זה יעלה לנו הרבה מאוד כסף. יש כאלה שנשארו בשדה התעופה כדי למצוא טיסות חזרה לארץ", ציין איתן.
בתוך 50 הנוסעים היו גם הורים עם ילדים קטנים. "זה מחדל חמור של ריינאייר שלדעתי רצו לעשות עלינו קופה כדי שנקנה כרטיסי טיסה חדשים ונשלם להם", סיפר אחד הנוסעים. הנוסעים עצמם מתכוונים לתבוע את החברה על ההתנהלות שלה, על רכישת כרטיסים חדשים ומימון לינה בבתי מלון.