בחמישי האחרון (19 בינואר), טיסת אל על מווינה לישראל עוכבה בשל תקלות, וכעת מתברר שמדובר באירוע שקורה בתדירות גבוהה בטיסות החברה. כך חמש טיסות של חברת התעופה הגדולה בישראל אל על חוו בימים האחרונים ביטולים ועיכובים, בהן ארבע עקב תקלות טכניות במטוסים ואחת עקב תנאי מזג אוויר שלא אפשרו את נחיתת המטוס בסופיה בירת בולגריה.
ביום רביעי שעבר המריא מטוס של אל על מתל אביב לסופיה, עם מעל ל-200 נוסעים היו במטוס. על פי הדיווח, הטייס ניסה כמה פעמים לנחות בסופיה אבל עקב תנאי מזג האוויר קשים, ובהם רוחות עזות ושינויים בכיוון עוצמת הרוח, הוא נאלץ לטוס לבוקרשט בירת רומניה. המטוס נחת לתדלוק, התעכב כשעתיים והטייס הודיע לנוסעים שהוא ממריא שוב לכיוון סופיה בניסיון לנחות שם.
"היינו שעתיים על הקרקע בבוקרשט. לאחר מכן הטייס הודיע שנמריא לכיוון סופיה, שמזג האוויר השתפר וניתן לבצע נחיתה. המטוס המריא, הגיע מעל לסופיה ואז הטייס הודיע שהתנאים קשים ולא ניתן לבצע נחיתה. היינו 40 דקות באוויר מעל סופיה ואז הטייס החליט שחוזרים לארץ", אומר אחד הנוסעים. "זה היה סיוט של החיים שלי. יותר מעשר שעות היינו כלואים במטוס".
>> לגזור ולשמור: 23 היעדים המומלצים לשנת 2023
נוסע אחר הוסיף: "הטייס הודיע שנתכונן לנחיתה בסופיה ברגע האחרון אחרי שהמטוס טס סביב נמל התעופה, ואז החליט שחוזרים לתל אביב. אנשים היו עצבניים מאוד. כל החופשה שלנו נהרסה. אחרי כמעט 11 שעות המטוס נחת בתל אביב". נוסעים שהיו אמורים לטוס בחזרה מסופיה לתל אביב, הועברו על ידי נציגי החברה לבתי מלון בעיר.
בנוסף לטיסה הזו לסופיה, שלוש טיסות בוטלו מווינה לתל אביב עקב תקלות טכניות שהתגלו במטוסים. מאות הנוסעים פונו לבתי מלון על ידי נציגי החברה, שדאגו להם ללינה ואוכל. "היינו יותר משעה וחצי במטוס. הרגשנו כמו בני ערובה. ביקשנו לצאת אבל כל פעם עיכבו אותנו בעוד תירוץ לסיבה שהמטוס לא ממריא, ושנחכה עד שתתקבל החלטה. בסוף אמרו שזו תקלה טכנית", מספר נוסע שהיה במטוס.
ביום שישי בבוקר שוב תקלה במטוס של החברה, שהיה אמור להמריא מבודפשט בירת הונגריה לתל אביב, אך הטיסה נדחתה למוצאי שבת. הנוסעים הועברו לבתי מלון וקיבלו שוברים לרכישת מזון במסעדות בנמל התעופה.
מחברת אל על נמסר בתגובה על הטיסה לסופיה שחזרה לארץ: "לאור תנאי מזג האוויר הקשים, טיסת אל על מתל אביב לסופיה שבה על עקבותיה לכיוון תל אביב ולא נחתה בסופיה. כל הנוסעים בסופיה ובתל אביב הועברו לבתי מלון וקיבלו שירות מצוותי הקרקע שלנו. בטיחות וביטחון הנוסעים וצוותי האוויר שלנו ניצבים מעל לכל שיקול אחר. אנו עושים הכול על מנת להבטיח טיסה נעימה ובטוחה ללקוחותינו".