כבר כמעט שנתיים שכל מי שטס מסביב לעולם צריך לעטות מסיכה על המטוס. הסיטואציה הזו, על אף שהיא כבר מוכרת וידועה, גורמת ללא מעט בעיות בהן צוות הטיסה נאלץ להתמודד עם נוסעים שמסרבים לעטות מסיכה וגורמים לעיכובים רבים, מה שהוביל גם למקרי אלימות רבים ולעלייה בכמות הקנסות לנוסעים

לפני כשבועיים התרחש מקרה הפוך, בו נוסעת שטסה בחברת התעופה האמריקאית סאות'ווסט איירליינס (Southwest Airlines), בטיסה פנימית מוושינגטון לפאלם ביץ' פלורידה, טוענת שנזרקה מהמטוס שלא בצדק בגלל עטיית מסיכה.

בתלונה שהגישה לבית המשפט המחוזי במזרח ניו יורק, מציינת הנוסעת, בת 67, שב-7 בינואר, לפני ההמראה, היא ביקשה מאחת הדיילות בקבוק מים לאחר שלא חשה בטוב. לדבריה, לאחר שהורידה את המסיכה כדי לשתות, הדיילת נזפה בה ודרשה שתשים את המסיכה מחדש.

לטענת הנוסעת, גם ההסברים על כך שהיא אינה חשה בטוב ושהיא רוצה לשתות מים לא עזרו, ולאחר דין ודברים היא נזרקה מהמטוס ועברה לטיפול משטרת שדה התעופה במקום.

View this post on Instagram

A post shared by Tyler (@downwind.denver)

בכתב התביעה הנוסעת מאשימה את חברת התעופה בהתנהלות פוגענית. בנוסף, היא טענה שחברת התעופה אמרה לה שתקבל החזר מלא על כרטיס הטיסה שלה, מה שלא קרה עדיין. כעת, כאמור, היא תובעת את חברת התעופה על סך 10 מיליון דולר.

בחברת התעופה ציינו שאין להם מה למסור בשלב זה, היות והמקרה עדיין נמצא בשלבים ראשוניים בבית המשפט, ושהם עדיין עורכים בדיקה לגבי פרטי המקרה. 


ברשות התעופה הפדרלית של ארה"ב (FAA) מציינים שכמות הקנסות שחילקו בשנתיים האחרונות עלתה בצורה משמעותית, בעיקר בגלל נושא עטיית המסכות. בתוך כך, החליטו ברשות לנקוט בשיטה של "אפס סובלנות" והקנסות גדלו בצורה משמעותית על מנת לייצר הרתעה. מאז פברואר קיבלו יותר מ-1,500 נוסעים סוררים קנס גבוה מחברות התעופה האמריקאיות.