1.5 מיליארד אנשים משתמשים בטיקטוק באופן קבוע, ומתברר שבכל הקשור לחופשות, דור ה-Z (אנשים שנולדו בין 1995 ל-2010) מחפש השראה ברשת החברתית. לכן, קבוצת הטיולים הענקית Tui בדקה אילו ערים ברחבי העולם מוזכרות הכי הרבה בטיקטוק. הפופולריות ביותר הם דווקא לא המטרופולינים בארה"ב כפי שניתן היה לחשוב, אלא דובאי ושלוש ערים אירופיות.
דובאי הרבה לפני לונדון
לא בכדי דובאי נחשבת לגן עדן למשפיענים: המטרופולין באיחוד האמירויות הגיע בספטמבר ל-32.7 מיליון האשטגים בטיקטוק, מה שהפך את העיר העתידנית למובילה בדירוג בפער גדול. דובאי ידועה כמטרופולין יוקרתי בשל גורדי השחקים שלה ובהם גם הבורג' ח'ליפה, הבניין הגבוה בעולם.
>> הכי יפה: לא בטוח שהכרתם את העיר המיוחדת הזו עד היום
במקום השני נמצאת הבירה הבריטית לונדון עם 12.1 מיליון האשטאגים, בפער גדול מאוד מדובאי. העיר היא מרכז תרבותי עולמי והיא לא רק פופולרית ביותר בקרב צעירים, אלא גם מהווה את אחד מיעדי התיירות החשובים ביותר מזה שנים רבות.
המצב דומה בברצלונה (מקום 3) ובפריז (מקום 4) עם 10.5 מיליון ו-10.6 מיליון האשטאגים בהתאמה בספטמבר. Tui מדרגת את ברצלונה גבוה יותר כיעד לחופשות מכיוון שהעיר הקטלונית יצרה יותר האשטאגים לאורך כל תקופת המחקר ממאי עד ספטמבר. רק במהלך המשחקים האולימפיים עקפה פריז את ברצלונה באוגוסט וספטמבר.
ליברפול וברלין לפני טוקיו ובנגקוק
איסטנבול, ניו יורק, מיאמי, שיקגו, אבו דאבי וסינגפור נמצאות גם הן ב-10 הערים המובילות. מיאמי ואבו דאבי בולטות במיוחד ומוזכרות בתדירות גבוהה יותר בטיקטוק. מעניין גם שלוס אנג'לס (מקום 12) עם הסלבריטאים והמשפיענים שלה לא נכנסה לטופ 10.
מפתיעות במיקומן ברשימה הן טוקיו (מקום 18), בנגקוק (27) והונג קונג (29), כולן יעדי תיירות מהשורה הראשונה, אך זוכות פחות לתשומת לב בטיקטוק מאשר, למשל, ליברפול (מקום 13), ברלין (14) ואפילו מומבאי (17). העובדה שלא רק הונג קונג, אלא ערים סיניות בכלל, מתפקדות בצורה גרועה באפליקציה הסינית נובעת גם מהעובדה שטיקטוק חסום בסין, ומשתמשי האפליקציה אינם יכולים ליצור חשבונות באפליקציה האחות Douyin בסין. גם העיר לגוס (מקום 47), מטרופולין ענק בניגריה, נכנסה לדירוג, ומפתיעה בהתחשב שלרוב היא לא נחשבת לעיר מובילה ברמת העניין שהיא מייצרת.
תיירות האשטאג: כוח עצום לכלכלה המקומית
הצלחה של יעדי טיול קשורה לא פעם לחשיפה ברשתות חברתיות, במיוחד בטיקטוק. כאשר ההאשטאגים של יעדים הופכים לוויראליים, הם חווים עלייה בעניין התיירותי, וגם מקומות שפעם לא היו מוכרים זוכים לחשיפה עצומה. עבור כלכלות מקומיות, זה יכול להפוך להגדלת ההכנסות מתיירות, עלייה בנראות בשווקים הגלובליים ודחיפה לעסקים מקומיים.
יעדים שמבינים את ההשפעה של ההאשטאגים יכולים לרתום את הכוח של טיקטוק כדי לקדם אטרקציות, אירועים או מבצעים עונתיים ספציפים. לדוגמה, יעד יכול ליצור קמפיין האשטאג ממותג כדי לעודד יצירת תוכן, בעוד עמודי תיירות רשמיים יכולים לשתף פעולה עם משפיענים כדי לקדם אתרים נסתרים או אזורים פחות מוכרים. צעדים אלה שימושיים במיוחד עבור יעדים קטנים יותר או מחוץ לשביל המוכר, שמעוניינים לנצל את היכולת של טיקטוק להגיע לכל נקודה בעולם.