ריינאייר, חברת הלואו קוסט הגדולה באירופה, הייתה מעורבת לאחרונה בשתי תקריות נפרדות שמשכו תשומת לב מסיבות שונות מאוד. בצעד שגורם לאדוות ברחבי תעשיית התעופה, הודיעה ריינאייר כי היא תובעת נוסע בסך של 15,000 אירו (כ-56 אלף שקלים), בטענה שהתנהגותו ה"בלתי הולמת" של גרמה לשיבוש טיסה.
התקרית התרחשה ב-9 באפריל 2024 בטיסת ריינאייר מדבלין ללנזרוטה שבאיים הקנריים. לטענת חברת התעופה, מעשיו הפרועים של הנוסע הובילו להסטה של הטיסה לעיר פורטו שבפורטוגל, שם נאלצה הטיסה לבצע עצירה לא מתוכננת כדי להרחיק את הנוסע שהשתולל. 160 הנוסעים שהיו במטוס עוכבו בשל כך בכ-14 שעות, וריאנאייר מבקשת כעת להחזיר את עלויות ההסטה, לרבות הוצאות הלינה לשאר הנוסעים והוצאות נוספות שנאלצה לשלם עקב השיבוש.
>> טסים שיכורים: חברת התעופה טוענת שזה המקום עם הנוסעים הכי גרועים
>> באופציות של חברת התעופה: "הטריטוריה של פלסטין הכבושה"
>> תביעת ענק: הנוסעים הישראלים דורשים 3.14 מיליון מחברת התעופה הפופולרית
בעוד שפרטים על פעולות הנוסע לא נמסרו, דיווחים בתקשורת מצביעים על התנהגות פרועה שהכריחה את הצוות להתערב. חברת ריינאייר, שידוע בכך שיש לה מדיניות אפס סובלנות כלפי נוסעים שמפריעים למהלך התקין של הטיסה, הבהירה כי התביעה הזו היא חלק ממאמץ ליצור תקדים ולהרתיע מקרים דומים בעתיד. חברת התעופה טוענת כי התנהגות כזו היא לא רק הפרה של מהלך הטיסה מבחינה אופרטיבית, אלא גם מונעת מהנוסעים האחרים לחוות טיסה נעימה ולהגיע בזמן ליעדם. "אנו מקווים שצעד זה ימנע התנהגות כזו בטיסות הבאות, ויאפשר לנוסעים ולצוות לנסוע בסביבה נוחה ומכבדת", אומר דובר ריינאייר.
עד חצות: לוח זמנים גרמני
בתקרית נפרדת, אך שנויה במחלוקת באותה מידה, ראיינאייר עמדה בפני אתגר גדול כאשר אחת הטיסות שלה, לברלין, הוסטה לאחר שהחמיצה את העוצר המחמיר של העיר בחצות ב-69 שניות בלבד. התקרית אירעה ב-5 בינואר 2025, כאשר טיסת Ryanair FR2501 שהמריאה מגראן קנריה, גם היא באיים הקנריים, לגרמניה, התעכבה בהמראה עקב הגעה מאוחרת של המטוס לנמל התעופה בגראן קנריה. עיכוב זה הוביל למצב שבו הטיסה לא הצליחה לנחות בברלין לפני העוצר בנחיתות שמתחיל בחצות.
הטיסה, שהייתה אמורה להגיע תחילה בשעה 22:50, איחרה כמעט ב-90 דקות, והצוות קיווה לנחות בברלין קצת לפני חצות. עם זאת, כשהמטוס התקרב לנמל התעופה והחל בנחיתה, הוא הגיע למרחב האווירי שמעל לברלין שניות ספורות לאחר חצות. למרות ניסיונות לשכנע את פקחי הטיסה לאשר להם לנחות, המטוס נאלץ לנחות בסופו של דבר בעיר הנובר, כ-250 קילומטרים משם.
לאחר הנחיתה הנוסעים הועלו לאוטובוסים לנסיעה של שלוש שעות חזרה לברלין, והגיעו בשעות הבוקר המוקדמות. בעוד שריינאייר הצליחה לחמוק מהעלות של הלנה של הנוסעים בבתי מלון, התקרית עוררה ויכוח על קשיחות העוצר בנמל התעופה של ברלין, במיוחד כאשר המטוס היה כל כך קרוב לנחיתה.
לוח הזמנים הצפוף של חברת התעופה והכישלון שלה לקחת בחשבון מספיק זמן חיץ כדי להכיל עיכובים פוטנציאליים נתפסו כגורם תורם לבעיה. הנוסעים זכאים לפיצוי על פי התקנות של האיחוד האירופי, המחייבות את החברה לשלם 400 אירו (כ-1,500 שקלים) לאדם בגין עיכובים ארוכים.