אחרי לא מעט מקרים בהם בנמל התעופה של ברלין, ישראלים סורבו לעלות לטיסות, עקב בידוק בטחוני ממושך, נראה שגם בטורקיה החלה תופעה דומה. בתוך כך, לאחרונה עלו תלונות על כך שחברות התעופה הטורקיות לא איפשרו לנוסעים לעלות לטיסה והעדיפו להוריד את המזוודות שלהם במקום לאפשר להם לעלות, לאחר שזמני העלייה למטוס שונו.
שי, נוסע שנותר יחד עם בני משפחתו בנמל התעופה סביחה גוקצן (Sabiha Gökçen) בעיר, לטענתו עקב מחדלי חברת התעופה, אומר: "המטוס היה מול העיניים שלנו והעדיפו להוריד לנו את המזוודות מהמטוס, מה שלקח 45 דקות, במקום להעלות אותנו לטיסה. זה קרה כי החברה לא טרחה לעדכן את הנוסעים שיש שינוי במספר שער העלייה למטוס. הגענו כמה דקות לפני סגירת השער אבל סירבו להעלות אותנו לטיסה. נוסעים סיפרו לנו שהם הגיעו אחרינו ברבע שעה והעלו אותם לטיסה. נאלצו לשלם 1,500 דולר לקנות כרטיסים חדשים. הכול בגלל המחדלים שלהם".
>> יעד השנה של הישראלים ב-2022: איסטנבול
>> חברות התעופה הישראליות בדרך לחזור לטורקיה
"עשו עלינו קופה. נאלצו להזמין כרטיסים חדשים באלפי דולרים בגלל המחדלים של החברה ועובדיה. ביזיון שככה חברת תעופה מתנהלת", קבלה נילי, נוסעת נוספת שלא הצליחה לעלות לטיסה. "נאלצנו לישון כל הלילה על ספסלים בשדה בהמתנה לטיסה בבוקר. גם גרמו לנו עוגמת נפש וגם לקחנו מאיתנו 1,500 דולר על רכישת כרטיסים חדשים".
נוסעים אחרים התלוננו על מקרים דומים. הם הגיעו באיחור של חמש דקות לשער העלייה למטוס אבל מתברר שהשער נפתח הרבה לפני הזמן שנאמר להם, כך שלא היה להם סיכוי לעלות לטיסה גם אם היו מגיעים בזמן. "היינו ארבע נוסעות. אמרו לנו שהשער יפתח ב-20:20 והגענו באיחור של חמש דקות ואז התברר שעוד נוסעים רבים שהגיעו לפנינו נותרו בחוץ כמונו כי השער נפתח הרבה לפני הזמן שאמרו לנו ולא עידכנו אותנו. נאלצנו לרכוש כרטיסים חדשים לטיסה בבוקר. הרגשנו שרימו אותנו בכוונה", ציינה אילנית, "האבסורד שלקח להם 40 דקות להוריד לנו את המזוודות שבזמן יכלו לעלות אותנו למטוס. כל הלילה ישנו על הרצפה והספסלים".
"היחס היה מזעזע ומחריד"
גם נוסעים שנפשו באנטליה עם ילדיהם והגיעו בזמן לטיסה נדהמו לגלות שהטיסה המריאה בלעדיהם והוקדמה מבלי שעודכנו בעניין. "התחננו בפני צוות הטיסה שזה לא הגיוני מה שקרה. היו כמה משפחות עם ילדים אבל הם התעלמו מאתנו ונאלצנו לקנות כרטיסים חדשים, כל אחד בעלות של 230 יורו ולהמתין שש וחצי שעות בשדה לטיסה הבאה לארץ. שלחנו מייל לחברה ולא חזרו אלינו בכלל", טוען יוסי.
גם ליאת וחברתה הטובה נתקעו בסביחה לאחר שמטוס של חברת פגסוס המריא בלעדיהם. בנוסף, נוסעים שהגיעו שעתיים וחצי לפני זמן הטיסה נדהמו לגלות שהשער נסגר הרבה לפני הזמן והם נאלצו לחזור לאיסטנבול, ללון לילה בבית מלון ולטוס למחרת לאחר שקנו כרטיסים חדשים. "הם לא עדכנו אותנו בכלל שהקדימו את שער סגירת שער העלייה למטוס. למרות שהגענו הרבה לפני הזמן".
בטיסה אחרת 11 נוסעים נותרו בשדה, לטענתם עקב מחדלים של נציגי החברה, והם נאלצו לרכוש כרטיסי טיסה חדשים. "שינו לנו את שעת העלייה למטוס ולא עדכנו אותנו. היחס היה מזעזע ומחריד".
חלק גדול מהנוסעים שכרו עורכי דין כדי להגיש תביעות נגד חברות התעופה הטורקיות.