תעשיית התעופה בכל העולם נפגעה קשות בעקבות נגיף הקורונה וכל החברות צמצמו משמעותית את כמות הטיסות והיצע היעדים שלהן בשבועות האחרונים.
יחד עם זאת, תופעה נוספת שמתרחשת בתקופה האחרונה לאור להתפשטות נגיף הקורונה בעולם, היא שבירת שיאים בכל הקשור לאורך הטיסות של חברות התעופה. הסיבה לכך: מטוסים שאינם יכולים לנחות בשדות תעופה בדרך או שנשלחים למשימות חילוץ.
כך למשל, חברת אל על הוציאה הלילה טיסה מנתב"ג לפרו במטרה לחלץ כאלף ישראלים שתקועים במדינה ללא יכולת לצאת ממנה. בחברה הודיעו שהטיסה תיקח 16 שעות, שזהו משך הזמן הארוך ביותר שלה. עד היום הקו ללוס אנג'לס, שלוקח כ-15 שעות היה הארוך ביותר, ובעבר דובר על פתיחת קו ישיר לאוסטרליה שהיתה צפויה לקחת כ-17 שעות.
אבל לא רק אל על חווה את הצורך בטיסות ארוכות בתקופה זו. ב-14 במרץ יצא מטוס של חברת התעופה הצרפתית Air Tahiti Nui - TN064 ושבר את השיא לטיסה הכי ארוכה בעולם מבלי שבכלל התכוון לכך.
מסלול הטיסה של החברה הצרפתית היה אמור לצאת מפפטה (Papeete) בטהיטי, לעצור בדרך בלוס אנג'לס ולתדלק ומשם להמשיך להמשיך לפריז. הבעיה היא שבעצירת הביניים מוייבים כ הנוסעים לרדת, לעבור ביקורת ורק אז להמשיך במטוס לתחנה האחרונה שלו. בימים אלה מהלך כזה לא היה אפשרי והמטוס עשה את דרכו ישירות לפריז, מרחק של 9765 מיילים.
דובר חברת התעפה אמר בראיון ל- CNN Travel שהמטוס - מדגם דרימליינר, טס עם "צוות מחוזק" של ארבעה טייסים. כמו כן, היות והמטוס לא היה מלא, הוא הצליח להמשיך בדרכו ללא תדלוק.
הטיסה הזו שוברת את שיא הטיסה הארוכה בעולם של חברת סינגפור איירליינס בין סינגפור לניו יורק, שמרחקה הוא 9534 מיילים. כמו כן, מכיוון והטיסה של חברת קאנטאס בין אוסטרליה לארה"ב, לא לקחה כסף מנוסעיה על טיסת הניסוי שעשתה, היא לא נכללת ברשימה זו, על אף שהמרחק שעברה היה מעל 11 אלף מיילים.
שיא נוסף שנישבר בטיסה זו הוא הטיסה הפנימית הארוכה ביותר בעולם, היות ופפטה בטיהיטי היא קולוניה צרפתית.