בשעה טובה, נראה שההנחיה להעביר ל"מצב טיסה" הולכת להיעלם בטיסות שעוברות במרחב האווירי של אירופה. על פי דיווח של האיחוד האירופי, הם בדרך להורות לחברות התעופה לצייד את המטוסים ברשת G5 על ידי טכנולוגית רשת בשם 'פיקו', כך שנוכל להשתמש בטלפון שלנו ממש כמו שאנחנו משתמשים בו על הקרקע או נוסעים ברכבת.
תיירי ברטון (Thierry Breton), נציב האיחוד האירופי, אמר: "השמיים לא יהיו יותר הגבול בכל מה שקשור שקיבולת נתונים מהירה בטלפון הסלולרי".
החל משנת 2008 חברות התעופה קיבלו אישור להפעיל שירותי WiFi במטוסים שלהם, אך זאת לרוב בתוספת תשלום, בטיסות ליעדים רחוקים, במטוסים גדולים והרבה פעמים השימוש ברשת האינטרנט מוגבל לאתרים או אפליקציות מצומצמות. כעת, המהלך החדש, אמור כאמור לפתוח את השימוש בסלולרי שלנו לרגיל לגמרי.
איגוד התחבורה האווירית הבינלאומי, אמר ל"טלגרף" הבריטי שהוא מברך על המהלך של האיחוד האירופי, היות שהתוכנית היא להציב את רשתות הטלפון על 5GHz ומעלה, בעוד שתקשורת תא הטייס יושבת בין 4.2-4.4GHz. המשמעות היא שלשימוש בטלפון הסלולרי לא תהיה השפעה על בטיחות הטיסה.
האם שימוש בטלפון הסלולרי בטיסה באמת מסוכן?
השינוי המבורך בנהלים מגיע אחרי שכבר שנים ידוע שמי שלא מעביר למצב טיסה, לא באמת מסכן את בטיחות הטיסה. טייס אמריקאי בשם פטריק סמית', טוען: "ב-99.9 אחוזים מהפעמים, לא יקרה כלום אם לא תעבירו את הסלולרי שלכם למצב טיסה. אף שתמיד מזהירים אתכם, לפעמים אפילו הטייסים שוכחים לעשות את זה בעצמם".
"למרות כל זאת, יש סיבה לכך שאומרים לכם לכבות את הסלולרי או להעביר למצב טיסה גם בעתיד", טוען הטייס. "אנחנו מודאגים מה-0.01 אחוזים הללו. היום רוב המכשירים בכלל לא עובדים על אותם גלי תדר ולא מהווים שום סכנה בהמראה או בנחיתה, אבל אם במקרה יש מישהו שברשותו מכשיר ישן שיוצר ב-1996, הוא יכול לעשות לנו בלגן ואנחנו פשוט לא לוקחים שום סיכון באוויר. אנחנו הרי לא נעבור לבדוק איזה מכשיר יש לכל נוסע, אז אנחנו פשוט אוסרים את השימוש בו".
בתוך כך, מכשירים ישנים שאכן משבשים את רשת הקשר במטוס גורמים לצפצופים וקיטועים בדיבור. "זה גורם לרעשים שיוצרים קולות של 'דיט דיט דיט' וזה מאוד מעצבן. נדיר מאוד, אבל מעצבן".