בסקר שערך אתר אקספדיה בשנה שעברה נמצא שאחד הדברים שהכי מעצבנים נוסעים, מיד אחרי בעיטות במושב והורדת נעליים במטוס, הוא ילדים שבוכים במהלך הטיסה. על פי הסקר, מסבר שחווית הטיסה של נוסעים רבים נפגעת אם הם יושבים בסמוך ליד קטן, וזה לא משנה כמה חברת התעופה עצמה היתה טובה.

מחפשים לאן לטוס? הכנסו למדריך היעדים של mako

בדיוק מהסיבה הזו בחברת התעופה יפן איירליינס החליטו להשיק ממשק חדש, ובזמן שהנוסעים עשים צ'ק אין מהמחשב בבית, הם יכולים לראות איפה בדיוק יושבים ילדים ולבחור האם לשבת רחוק מהם. איך לא חשבו על זה קודם?

באתר החברה נכתב שהמושב יסומן אם יושב בו תינוק עד גיל שנתיים וההורה הצהיר ונבחר לו מושב מראש. אמנם על פי קריטריונים אלה, ייתכן ויהיו ילדים שלא יסומנו מראש על הטיסה, אך השיטה החדשה יכולה לתת מושג לפחות לגבי חלק מהמקומות, ובחברת התעופה מצפים שעם הזמן הדיווח על ילדים יהפוך לדבר מקובל על מנת שאחרים יוכלו להימנע מלשבת בסמוך אליהם.


נוסעים רבים החלו לברך על המהלך של חברת התעופה וציינו שהוא מסמל עבורם אקט של התחשבות באחר. "על אף שלרוב ילדים מתנהגים יפה בטיסות כי כל הזמן דואגים להם, כבר היו לי כמה חוויות לא טובות", אומר רהט אחמד, נוסע מתמיד ביפן איירליינס. "כשאני בטיסות ארוכות זה נחמד לדעת שיש לי את האופציה לבחור לא לשבת ליד ילדים".

כדי לאזן את היחס, חברת התעופה הודיעה שתעניק קדימות עלייה למטוס למשפחות ללא עלות נוספת ותחל להציע שירותי חימום בקבוקים וחיתולים לנוסעים.