בני משפחה שתכננו לטוס לנופש בזנזיבר למשך שבוע, תבעו את חברת התעופה שביטלה את הטיסה ברגע האחרון. בית המשפט קבע כי יש לפצות את המשפחה בסכום חסר תקדים של 17 אלף שקלים.
האירוע המדובר התרחש לפני כשנה, כאשר בני המשפחה הזמינו את טיסה לזנזיבר עם חברת התעופה "ישראייר" לזנזיבר דרך סוכנות נסיעות. כשבועיים לפני הטיסה קיבלה המשפחה הודעה שבה עדכנו אותם סוכנות הנסיעות כי עקב מגפת הקורונה טיסתם בוטלה, והחזירה להם את כספם.
עם זאת, בני המשפחה החליטו כי ההחזר אינו מספק אותם ודרשו פיצוי על עוגמת הנפש והאכזבה שחוו כנודע להם על ביטול החופשה. ישראייר וחברת הנסיעות התנגדו לדרישת הפיצוי, ועל כך הגיבו בני המשפחה בהגשת תביעה נגד חברת התעופה וסוכנות הנסיעות לבית המשפט לתביעות קטנות. לדבריהם, נגרם להם נזק כספי גדול שכן בתי המלון בזנזיבר שעליהם שילמו מראש סירבו להחזיר להם את כספם.
בכתב התביעה נטען כי ביטול טיסה מחייב את הנתבעות לפצות וזאת בהתאם לחוק שירותי התעופה בלי שום קשר למגפת הקורונה. למעשה, לטענת בני המשפחה וכתב התביעה, ביטול הטיסה נבע בעיקר ממניעים כלכליים שאינם קשורים באופן ישיר להתפשטות הנגיף.
ישראייר וחברת הנסיעות הגישו כתב הגנה בו ביקשו לדחות את התביעה על הסף, שכן ביטול הטיסה הוא אירוע שלא היה תלוי בהן ושאינו בשליטתן. כמו כן, הן המשיכו להתעקש כי אכן מדובר היה בביטול שנבע מהתפשטות נגיף הקורונה ולכן נשללת זכותם של התובעים לקבל פיצוי.
השופט אריה דורני-דורון שדן בתביעה, החליט לקבל חלק מטענותיהן של בני המשפחה על כך שביטול הטיסה גרם להם להפסיד כספי. השופט ציין בפסק הדין כי ישראייר ידעה שהיא מוציאה טיסות מספר ימים לאחר מכן, אך בכל זאת לא הציגה חלופות לטיסות אחרות והשאירה את התובעים ללא שום פתרון, עובדה שגרמה להם להישאר בארץ. בפסק הדין קבע השופט כי על ישראייר וחברת הנסיעות לפצות את בני המשפחה בסכום כולל של 17 אלף שקלים.