שנת 2017 הייתה השנה הבטוחה ביותר של טיסות מסחריות אי פעם. לאורך כל השנה היו רק 111 תאונות, מתוכן 10 קטלניות, שכללו 44 נוסעים שנהרגו. נתון מדהים בהתחשב בעובדה שרק שנה אחת לפני נהרגו 303 בני אדם בתאונות אוויריות, וב-2015 נהרגו 537.
>> לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
יחד עם זאת, לצערנו, שנת 2018 נפתחה בצורה הכי גרועה שיש. נכון לעכשיו התרחשו לא מעט תאונות קטלניות בהן נהרגו מאות אנשים. זה התחיל ממש ביום הראשון של השנה החדשה בהתרסקות מטוס בקוסטה ריקה בה היו 12 הרוגים. בנוסף לזאת נרשמו תאונות קטלניות גם באיראן בפברואר, ברוסיה בפברואר, בקטמנדו במרץ ובקובה במאי. לכולנו גם זכור המקרה הקשה בו נוסעת נשאבה מחלון המטוס באפריל.
הנתונים הקשים מראים שאנחנו נמצאים רק באמצע השנה וכבר ישנם פי 7 הרוגים מבשנה שעברה. אם הנתונים הללו ימשכו עד סוף השנה, מספר ההרוגים בטיסות צפוי להיות הגבוה ביותר מאז שנת 2014 (השנה בה התרסקו שתי טיסות של מלזיה איירליינס) והשני בגובהו בעשור האחרון.
"נראה שבשנת 2017 היה נתון סטטסטי מדהים", טוען דוד גליב, מומחה לבטיחות בתעופה. "עם כל השמחה שבדבר, הנתונים הללו היו יוצאי דופן עד לא הגיוניים. נראה שהשנה נוצר יישור קו עם הסטטיסטיקה האמיתית. גם היום, למרות כל הפתרונות הטכנולגיים, אנחנו רחוקים מאוד מפתרון כל הבעיות בשמיים, אבל אין ספק שלמרות הפתיחה הקשה של השנה, עדיין ישנה מגמת שיפור משמעותית מבעבר".
חשוב לציין שעד לפני עשור, היו לא מעט שנים (2005, 2002, 2001 ו-200) בהן נהרגו מעל 1,000 איש, אך המספרים הללו, כאמור, רחוקים מהכמות הנמוכה של ההורגים בשנים האחרונות וגם בזו של 2018. אם ניקח בחשבון את העובדה שמספר הנוסעים רק עולה משנה לשנה, מדובר בשיפור משמעותי עוד יותר.
בחמש השנים האחרונות חלו שיפורים בטחותיים וטכנולוגים רבים של המטוסים. המספרים מראים שבשנת 2017 הייתה טיסה קטלנית על כל 7.7 מיליון המראות לעומת שנת 2013 בה הייתה טיסה קטלנית על כל 1.5 מיליון המראות.