יריד התיירות, ה-World Travel Market, נערך בשבוע האחרון בלונדון, והציג את מרכולתן התיירותית של כ-200 מדינות ו-50 אלף משתתפים. השנה נערך היריד בסימן המשבר הכלכלי, המאיים לצמצם באופן משמעותי את השוק בשנה הקרובה.
המיתון נידון בהרחבה במספר פאנלים מקצועיים. "ישנם יעדי תיירות שהפגיעה בהם כבר מורגשת בימים אלו, אתרי נופש וריזורטים מובהקים. ישראל מוגדרת כיעד יותר מורכב ממקומות אלו, מאחר ומדובר ביעד שהוא גם תרבותי, היסטורי ודתי. לפיכך אנחנו מאמינים שירידה בתיירות לישראל תהייה מתונה בהרבה" מסביר אורן דרורי, סמנכ"ל השיווק של משרד התיירות. "היריד נועד בין היתר לשווק ולהכיר יעדים חדשים, והוא אירח גם השנה מדינות רבות ושונות, שלא החמיצו את ההזדמנות להגיע".
עניין חשוב נוסף שעלה ביריד, הוא העלייה במספר התיירים המגיעים למדינות המזרח התיכון אל מול ירידה במספר התיירים ביעדי נופש ובאתרים קלאסיים כגון ארה"ב ומדינות אירופה.
יריד ה-WTM הוא אחד האירועים המרכזיים בעולם התיירות והוא מתקיים מזה כעשרים שנה. האירוע פותח סדרה של ירידי תיירות ברחבי העולם, אליהם מגיעים אנשי הענף על מנת לשווק את השירותים התיירותיים אותם הם מציעים.