א', תושב מרכז הארץ וגולש מושבע, טס לפני כשבועיים לטיול גלישה בסרי לנקה ולא האמין שבמקום השקט, שמושך אליו אלפי גולשים ישראלים בשנה הוא יקבל הודעות גנאי מבעל בית המלון.

א', הגיע למלון בוולגימה (Weligama) בדרום סרי לנקה. הוא שהה במלון יומיים ושילם במזומן לבעלים 120 דולר בשטרות. כמה שעות לאחר ש-א' עזב את המלון הוא קיבל הודעה בוואטסאפ  מהבעלים, בטענה שהשטר של 100 דולר שנתן לו הוא בלוי וישן ועליו לשלם עליו עמלה כי בצ'יינג'ים לא ישלמו את הערך המלא של השטר בגלל מצבו.

במסרון ששלח בעלי המלון ל-א' הוא כתב בין השאר: "אנחנו מכירים את האנשים מהמדינה שלך, יש מעט אחוזים של אנשים טובים. הרוב הם נוראיים. לא רוצים לראות תיירים מהסוג הזה במדינה שלנו בעתיד". 

הודעה שנשלחה לישראלי (צילום: צילום מסך)
צילום: צילום מסך

"אמרתי לו שאני לא מוכן לשלם שום הפרש ושנתתי לו את השטר ביד והוא לא אמר לי מילה שיש בעיה איתו. באותו רגע הוא ציין שהשטר ישן ושיש בעיות להמיר אותו למטבע מקומי ושהוא ישלם עמלה", שחזר א'. "הסברתי שלו ששטר של 100 דולר שווה 100 דולר ואז הוא התחיל להשמיץ את התיירים הישראלים. ניסיתי להרגיע אותו שלא משנה מי נתן לו את השטר, ושהוא לא צריך להגיד דברים רעים על ישראלים, שהשטר חוקי ולא מזויף וזו בעיה שלו שלא העיר לי על כך בעת ששילמתי לו".

א', פרסם פוסט על בעלי המלון שהשמיץ את הישראלים וקרא להחרים אותו. "לא ייתכן שבעל בית מלון ישמיץ ויכתוב דברים רעים על מטיילים ישראלים שמפרנסים אותו", הסביר א'. "הוא קיבל שטר חוקי ופתאום הופך את כל הישראלים לרמאים ואף אומר שלא רוצה שיגיעו".