חברות התעופה האמריקאיות מחפשות דרכים להגדיל את ההכנסות שלה. אחרי שדווח שחלק מחברות התעופה בארה"ב יחלו לגבות תשלום על תיק היד במטוס, היום פורסם שחברת אמריקן איירליינס מתכוונת לצמצם את המרווח לרגליים במחלקת התיירים בכ-5 ס"מ (2 אינצ'ים) – וכך היא תוכל להוסיף עוד מושבים ולמכור יותר כרטיסים.
השינוי יתחיל במטוסי בואינג 737 מקס החדשים שרכשה החברה. עתה, יהיה המרווח בין גב המושבים (פיץ') בשלוש שורות במטוס 29 אינץ' (73.66 ס"מ), לעומת 31 אינץ' (78.74 ס"מ) עד כה. ביתר המושבים במחלקת תיירים, יהיה הפיץ' 30 אינץ'). הפיץ' אמנם אינו מדד למרווח הרגליים, אך יש לו השפעה גם על כך.
בשנים האחרונות חברות תעופה רבות הודיעו על צמצום המרווח במחלקת תיירים, כשהשיאנית היא חברת התעופה ספיריט, שבמטוסיה הפיץ' הוא רק 28 אינץ'. ב-CNN דווח כי גם יונייטד שוקלת לצמצם את הפיץ' במחלקת התיירים במטוסיה, שמגיע כיום ל-30 אינץ'. ואולם ההבדל בין ספיריט לאמריקן וליונייטד הוא שספיריט היא חברת לואו קוסט, מה שמציב שתיים מחברות התעופה הגדולות בארה"ב בשורה אחת עם חברות הלואו קוסט בארה"ב. בחברת לואו קוסט אחרת בארה"ב, ג'ט בלו, הפיץ' גדול יותר ומגיע ל-31-33 אינץ'.