עשרות נוסעים ישראלים שהיו אמורים לטוס ביום שישי האחרון עם חברת הלואו קוסט וויז אייר מבודפשט לתל אביב גילו לאחר הקניות בדיוטי שהם לא יכולים לעלות למטוס בטענה שהגיעו באיחור לבורדינג (שער העלייה למטוס).
"נציגי וויז אייר אמרו לנו שהבורדינג נסגר. כשהגענו היו עוד אנשים בתור והמטוס עוד היה על הקרקע אבל הם התעקשו שאין מה לעשות ושנחכה עד לקבלת המזוודות. סגרו לנו את השער בפנים", קבלה ליאת אחת הנוסעות. "נאלצנו לקנות כרטיסים חדשים".
זו לא הפעם הראשונה שמקרה כזה קורה בנמל התעופה של בודפשט. בחודשיים האחרונים היו עוד כמה מקרים בהם נוסעים לא הורשו לעלות למטוס בטענה ששער העלייה נסגר וזאת למרות שהיו עוד אנשים בתור. הסיבה: בבודפשט ביקורת הדרכונים מתבצעת אחרי הדיוטי פרי, כך שמי שמגיע לאזור קצת מאוחר אחרי השופינג לא מקבל אישור לעלות מתוך הנחה שלא יספיק להגיע בזמן למטוס.
בעיה דומה התרחשה לאחרונה גם בשדה התעופה בברלין, מה שגרם למאות ישראלים לפספס את הטיסה שלהם עם חברת ריינאייר, במספר מקרים שונים. לאחר תלונות רבות על חוסר השקיפות בזמני סגירת הבורדינג, ל-mako נודע שבשדה בברלין החלו לכרוז באנגלית ובעברית על כך שהבורדינג נסגר מוקדם בגלל בידוק בטחוני נוסף אחרי הדיוטי. בבודפשט מסתמן שלא מתקיימת כריזה כזו עדיין למי שטס עם וויז אייר.
"הגענו לשער העלייה למטוס. עשר דקות אחרי פתחו את שער העלייה ואחרי 35 דקות סגרו אותו", סיפר יהודה, "בדיעבד גיליתי שביקורת הדרכונים נמצאת אחרי הדיוטי פרי מה שגורם לישראלים רבים להתעכב ולהגיע באיחור של כמה דקות לשער העלייה".
באחד המקרים 60 נוסעים נשארו בשדה התעופה למרות שהיה לפניהם עוד נוסעים שהיו בתור. "הם הקדימו לנו את שעת הבורדינג ב-45 דקות לפני הטיסה מבלי לעדכן אותנו", ציין אחד הנוסעים. "הם ידעו שהתור לביקורת הדרכונים נמשך כ-50 דקות והגענו באיחור של כמה דקות. הראשונים שהיו בתור הועלו לטיסה ואנחנו נשארנו בחוץ למרות שהשער היה פתוח כשהגענו".
גם הלנה, שנשארה יחד עם בעלה בשדה התעופה בבודפשט, נאלצה לרכוש כרטיסי טיסה חדשים לישראל בעלות של כ-2,000 שקל. "אנשים וילדים רבים נתקעו בשדה התעופה במשך שעות ארוכות ללא מענה. נציגי החברה לא התייחסו אלינו בכלל", קבלה הלנה. "נאלצנו בסוף לקנות כרטיסי חדשים של 'אל על' כדי לחזור לארץ".