צוותי אגף התנועה האזרחית של משטרת סטנבול ערכו בדיקות למוניות, לאחר שקיבלו תלונות רבות על הונאות. שוטר שהיה מעורב בבדיקה נכנס למונית משכונת סירקצ'י (Sirkeci) והתחזה לתייר ערבי. נהג המונית דרש מהנוסע 300 לירות (כ-55 שקל), שאמר שהוא רוצה לנסוע לקניון באיקיטלי, מבלי להפעיל את המונה.
במשטרה תיעדו כי נהג המונית לא הפעיל את המונה, דיבר בטלפון בזמן הנהיגה וקרא חדשות מהנייד. מאוחר יותר, הנהג, שהובא למחסום משטרתי, נענש בקנס של 1,979 לירות (כ-360 שקל) בגין אי הפעלת מונה ו-951 לירות (כ-170 שקל) בגין טיפול בטלפון.
משטרת איסטנבול יצאה במבצע הנוכחי כדי למגר את תופעת נהגי המוניות שעוקצים את הנוסעים, בעיקר כשמדובר בתיירים שאינם מכירים את החוקים המקומיים, וביניהם החובה להפעיל מונה. כמו כן, במקרים רבים הנהגים דורשים מחירים גבוהים יותר מאלה שקבעו, ולעיתים הם בוחרים בנתיבים ארוכים יותר ודורשים תשלום מופקע.
בתקרית אחרת שהתרחשה בחודש שעבר, שלושה תיירים ממצרים, שנסעו במונית מכיכר טקסים המרכזית, ביקשו לנסוע לשכונת בשיקטאש באיסטנבול. התיירים שירדו מהמונית, מסרו לנהג את 30 הלירות (כ-5 שקלים) שהמונה ציין, אך הנהג דרש מהם 100 לירות (כ-18 שקל). נהג המונית והתיירים התחילו להתווכח, ולאחר כמה דקות החליטו התיירים להתקשר למשטרה, כשברגע הזה נהג המונית נמלט מהמקום.
תיירים ישראלים רבים שחוזרים מהעיר הגדולה בטורקיה, מדווחים לא פעם על מפגשים לא נעימים עם נהגי המוניות המקומיים. לטענותיהם, מדובר בתופעה שהפכה לרווחת בשנים האחרונות, ובעיקר לאחר תקופת מגפת הקורונה, שבה התיירות כמעט ונעצרה, ואיתה גם ההכנסות מהתיירות. המבקרים בעיר טוענים כי המקומיים משתמשים בשיטות הונאה מגוונות, גם במסעדות ובתי הקפה, כמו גם ברחובות העיר ובחנויות.