נמצא פתרון לאחת התופעות הכי מרגיזות שנוצרו בגלל התפשטות נגיף הקורונה - "טיסות הרפאים". מדובר בתופעה בה חברות תעופה, בעיקר באירופה, היו ממריאות לאחרונה עם מטוסים ריקים מאדם.
הסיבה לטיסות הללו נובעת משיטת הסלוטים (slots) הנהוגה בעולם התעופה. השיטה הזו אומרת שלכל קו טיסה שמור זמן קבוע להמראה ונחיתה. ככל שהזמן הזה ביום יותר נוח, כך חברות התעופה צריכות לשלם עליו יותר כסף. בנוסף, על מנת לשמור על סלוט, חברת התעופה לה הוא שייך צריכה לטוס לפחות 80 אחוז מהפעמים במהלך כל חודש. היות ובחודש האחרון לא היו כמעט נוסעים, לא מעט פעמים מטוסים היו ממראים ריקים לגמרי.
"תרחיש כזה אינו מקובל. זה לא האינטרס של התעשייה, הנוסעים או הסביבה ויש להימנע ממנו", אמר גרנט שפס, שר התחבורה בבריטניה. מלבד שפס, אנשים רבים מהתעשייה דרשו להקפיא את ההכרח לטוס 80 אחוז מהפעמים, על מנת לחסוך לחברות כסף ועל מנת לשמור על הסביבה.
כעת, כחודש לאחר שנגיף הקורונה החל להתפשט בעולם, נראה שנמצא פתרון לתופעה המיותרת. "אנחנו מובילים חקיקת בזק שתוביל לביטול החוק לשמירת הסלוטים", אומרת אורסולה פון דר ליין, נשיאת האיחוד האירופי. "אנו רוצים להקל על חברות התעופה ולאפשר להן לשמור על משבצת הטיסה גם אם אינן מפעילות טיסות בפועל בגלל התנועה המצטמצמת".
"החקיקה הזמנית הזו תסייע לתעשייה שלנו, אך היא גם תסייע לסביבה שלנו. מלבד זאת, היא תשחרר את הלחץ את מענף התעופה ובמיוחד מהברות התעופה ההקטנות יותר".
חשוב לציין שמעבר לתקופה האחרונה, הביקורת על שיטת הסלוטים נשמעת כבר לא מעט זמן. הטענה המרכזית נגד השיטה היא על כך שנוצר שוק פנימי בו נסחרים שעות המראה ונחיתה בין החברות השונות. כך למשל, לחברת קניה איירליינס היה סלוט בהית'רו שהמריא בשעה 6:30 בבוקר והיה מאוד מבוקש על ידי לא מעט חברות. אומן אייר, שרצתה אותו מאוד, הסכימה לשכור אותו מהם בלא פחות מ-75 מיליון דולר. זה הסלוט הכי יקר שהושכר אי פעם. היות ובהית'רו קיימים רק 650 סלוטים ביום, כל אחד מהם הוא מאוד מבוקש ומאוד יקר.
נכון לעכשיו, לאחר שענף התעופה יתאושש מהקורונה, השיטה צפויה לחזור לעבוד כפי שהיתה, אך לא מעט חברות טוענות שזה בדיוק הזמן לבחון את היעילות שלה ולבצע שינויים בהתאם.