נמל התעופה הבינלאומי בייג'ין דאשינג, נמל התעופה השני של בירת סין, נפתח היום (ד') באופן רשמי לפעילות עם המראתה של הטיסה הראשונה במה שצפוי להפוך בעתיד לנמל התעופה הגדול ביותר בעולם.
בניית הנמל החדש, הממוקם 46 ק"מ מדרום למרכז בייג'ין, נמשכה כחמש שנים בהשקעה כוללת של 80 מיליארד יואן (11 מיליארד דולר).
נמל התעופה צפוי לשרת 45 מיליון נוסעים השנה, מספר שעתיד לצמוח ל-72 מיליון עד 2025, ול-100 מיליון נוסעים עד 2040 - נתון שיהפוך אותו לטרמינל העמוס ביותר בעולם. כיום מחזיק בתואר זה נמל התעופה הבינלאומי הרטספילד-ג'קסון אטלנטה בארה"ב, המשרת כ-100 מיליון נוסעים בשנה, אולם הללו מתחלקים בין שני טרמינלים נפרדים בנמל.
נמל התעופה דאשינג, הכולל כרגע ארבעה מסלולים, יורחב בהמשך לשבעה מסלולים ואז יוכל לקלוט למעלה מ-600 אלף טיסות בשנה, או בערך טיסה אחת מדי דקה.
זמני ההמתנה בנמל התעופה החדש יקוצרו באופן ניכר הודות להליך צ'ק-אין אוטומטי המבוסס על טכנולוגיות זיהוי פנים ובדיקות ביטחוניות חכמות, אמר מנהל מחלקת ניהול טרמינל דאשינג, וואנג חואי, לעיתון סאות צ'יינה מורנינג פוסט.
שיפורים טכנולוגיים אלו יבטלו את הצורך בעותק נייר של אישור העלייה למטוס, כך שנוסעים יוכלו לבצע צ'ק-אין, עם כבודה או בלעדיה, ולעבור בעצמם את תהליך הבידוק הביטחוני.
"בנמל התעופה יש למעלה מ-400 עמדות צ'ק-אין בשירות עצמי, ומשמעות הדבר היא שלמעלה מ-80% מפעולות הצ'ק-אין יבוצעו בשירות עצמי. זה יקצר את זמן ההמתנה בתור של הנוסעים ללא יותר מ-10 דקות", אמר וואנג לעיתון גלובל טיימס. "נתיבי הבידוק הביטחוני החכם יוכלו לטפל ב-260 נוסעים מיד שעה, קצב גבוה ב-40% ביחס לשיטות בידוק מסורתיות", אמר.
מערכת הנסיעות החכמה של נמל התעופה מבוססת על טכנולוגיות דור 5 בסלולר (5G) של וואווי ונפרשה על ידי צ'יינה יוניקום.
נמל התעופה דאשינג אמור לסייע להפחית את העומס בנמל התעופה הבינלאומי בייג'ין קפיטל, הממוקם קרוב יותר למרכז בירת סין, ואשר טיסותיו סובלות לעיתים קרובות מעיכובים בשל עומס רב. הסימול הבינלאומי של נמל התעופה דאשינג הוא PKX.
סין צפויה לעקוף את ארה"ב ולהפוך לשוק התעופה האזרחי הגדול בעולם עד שנת 2025, לפי איגוד חברות התעופה הבינלאומי (IATA). נכון לסוף 2018, פעלו בסין 235 נמלי תעופה אזרחיים, בהם 37 המשרתים למעלה מ-10 מיליון נוסעים בשנה. מתוך אלו, 10 נמלי תעופה משרתים יותר מ-30 מיליון נוסעים בשנה.
הכתבה פורסמה במקור ב-TheMarker
עוד כתבות שעשויות לעניין איתך: