מחקר שנערך על ידי BoyleSports, פלטפורמת הימורי ספורט אירית, ניתח את איכות המזון של כמה חברות תעופה בין-לאומיות על סמך ביקורות מטיילים. הבדיקה בחינה משובים מ-TripAdvisor שמתמקדים במילת החיפוש "אוכל" בשילוב עם מילים כמו "מגעיל", "רע", "נורא" ו"מזעזע" כדי לקבוע את מספר ביקורות הקולינריה השליליות של נוסעים.
התוצאות העגומות מראות כי לאייר לינגוס (Aer Lingus), חברת התעופה הלאומית של אירלנד, יש את האחוז הגבוה ביותר של ביקורות מזון שליליות מבין חברות התעופה שנבדקו, עם 3.31 אחוז מסך 13,862 הביקורת על האוכל שמוגש במטוסי החברה. מבקר אחד כתב ב-TripAdvisor: "הזמנתי מראש ארוחות ילדים, שלא הגיעו, והאוכל במטוס היה ממש לא אכיל". בסך הכל 104 מתוך 460 התגובות גם תיארו את המנות המוגשות כ"לא אכילות" או "בלתי ניתנות לאכילה", כשמגיבה אחרת טענה שהאוכל נא: "האוכל היה מגעיל במטוס, אורז נא, אוכל נא. לא הייתי ממליצה על אייר לינגוס, אני אנסה חברת תעופה אחרת".
חברת התעופה איתיחאד, החברה הלאומית של אבו דאבי, ניצבת במקום השני במדד השלילי, עם 3.02 אחוזים מהביקורות שקשורות לאיכות מזון ירודה. בעוד שאייר קנדה, TUI וקוואנטס, סוגרות את החמישייה הראשונה. אמריקן איירליינס קיבלה את המספר הגבוה ביותר של ביקורות מזון שליליות (810), אם כי אלו מהוות רק אחוז אחד מכלל הביקורות שלה.
חברות תעופה עם ביקורות האוכל הגרועות ביותר
- אייר לינגוס – 3.31 אחוזים
- איתיחאד איירווייז – 3.02 אחוזים
- TUI אייירווייז – 2.59 אחוזים
- אייר קנדה – 2.35 אחוזים
- קוואנטס – 2.33 אחוזים
- וירג'ין אטלנטיק איירווייז – 2.21 אחוזים
- לוגאנאייר – 2.14 אחוזים
- וויז אייר – 2.14 אחוזים
- קטר איירווייז – 1.78 אחוזים
- סינגפור איירליינס – 1.56 אחוזים
חברות התעופה שנבדקו: אייר לינגוס, דלתא איירליינס, בריטיש איירווייז, איסטרן איירווייז, איזיג'ט, ג'ט2, לוגאנאייר, ריינאייר, וירג'ין אטלנטיק איירווייז, וויז אייר, אמירייטס, קוואנטס, TUI איירווייז, קיאיאל אם, קטר איירווייז, סינגפור איירליינס, אמריקן איירליינס, איתיחאד איירווייז, אייר קנדה, אייר פראנס.