אם אי פעם שוחחתם עם דייל או דיילת אולי הופתעתם לגלות פרטים מטרידים או מפתיעים על הטיסה. בשנת 2011 כתבה דיילת העבר, אבי אונגר (Abbie Unger) ספר על חייה בתור דיילת ואף הקימה עמוד פייסבוק לדיילים ודיילות. אותו עמוד הפך לקהילה של ממש בקרב אנשים שחולמים להפוך לדיילים ומכיל כבר כ-9,000 משתתפים. בנוסף, בשל התהודה הרבה שלו והעובדה שעזר לכל כך הרבה אנשים.
בראיון שנערך עימה ב-15 באוקטובר לאתר חדשות אוסטרלי, אונגר שיתפה בחוויותיה בתור דיילת ששירתה את נשיא ארצות הברית דאז, ביל קלינטון, וכן את השחקן טד דנסון. את סוף הראיון סיכמו המראיינים בשאלות "נכון או לא נכון" ונחרדו לגלות שזה "נכון" שלא מכבסים את השמיכות שמחלקים לנו בטיסות. ויש לה עוד כמה סודות שדיילים ודיילות היו מתים לספר לכם וודאי תופתעו לגלות.
עוד ב-mako חופש:
היער השחור: שלט "נא לא לגעת" בעברית בלבד
בחורות, קיזינו ושופינג: יעדים שעבריינים אוהבים
עם או בלי בגדים: אתרי נופש מפתים
זה לא תפקידה של דיילת להיראות טוב
בעוד בשנת 1957 ספר החוקים לדיילות ציין שעליהן להיות לא נשואות ולשקול מתחת ל-57 קילו ובשנת 1970 דיילות לבשו מחוכים ונשקלו באופן קבוע, כיום התנאים הם שונים באופן משמעותי. "הם כן רוצים מישהו או מישהי שנעים להביט בהם", מסבירה אונגר, "אבל את לא צריכה להיות דוגמנית על. את צריכה להיות פתוחה ונחמדה, זה הכל קשור באמת לאופי".
נוסעים לא צריכים להילחץ ממערבולת אוויר
דיילים טסו מספיק כדי לדעת שפציעות בזמן מערבולות וכיסי אוויר יכולים לקרות, אבל זה מאוד נדיר. אונגר ממליצה לחגור את חגורת הבטיחות ולהתמודד עם המצב. "כשיש מערבולת אוויר זה קצת כמו לנסוע בכביש רעוע. אם אתם חגורים לא יקרה לכם שום דבר".
אם הדיילים יושבים, אתם בהחלט צריכים לשבת גם
אונגר טוענת שצריך להסתכל על הדיילים כדי להבין עד כמה המצב מסוכן פוטנציאלית. דיילים לרוב ממשיכים לנוע במטוס בזמן שיש מערבולות אוויר בינוניות, אבל הם יתיישבו כשהמערבולות נעשות רציניות יותר.
מי שרצה להיות דייל בחברת התעופה דלתא בשנת 2013 התמודד עם תנאי קבלה קשים יותר מהמועמדים לאוניברסיטת הארוורד
בשנת 2013 חברת דלתא, שחיפשה כ-400 דיילים ודיילות חדשים, קיבלה כ-44 אלף פניות ממתעניינים. מדובר בשיעור קבלה נמוך יותר מזה של אוניברסיטת הארוורד היוקרתית. אונגר אומרת שגם השנה הקבלה לדלתא נראית קשה מתמיד והיא מעריכה שעבור 1,800 משרות פנויות החברה תקבל 200 אלף פניות. "זוהי עבודת חלומות עבור הרבה אנשים", היא מסבירה.
אם אתם ממש רוצים להעניק תשר לדיילים, נסו לשאול שלוש פעמים
אונגר אומרת שאנשים לרוב חושבים שדיילים מרוויחים הרבה כסף, אבל ש"השכר לא טוב בכלל". חברות תעופה רבות לא מעודדות קבלת תשרים ומבקשים מדיילים לדחות את הניסיון הראשון של הנוסע להעניק טיפ. עם זאת, אם תנסו פעם שניה או שלישית, הדייל או הדיילת שלכם ירגישו נוח יותר לקבל את הטיפ. "או שפשוט תשימו את זה בתוך מעטפה והשאירו על הכיסא במטוס", מייעצת אונגר.
הדייל שלכם יכול לגרום לכם להיות פחות בלחץ
כיוון שדיילים מודעים היטב לכל קפיצה או מערבולת שחשים בזמן שנמצאים במטוס הם ישמחו לחלוק אתכם את המידע ולהרגיע אתכם אם תבקשו מהם. "אם אתם בלחץ, תגידו את זה לדיילים", אומרת אונגר. "אני הייתי שמחה לנהל שיחה עם נוסע כדי שידע שהוא לא לבד".
אם הדייל שלכם נעשה שקט, זה בגלל שהוא עובר על תרגולי בטיחות
ממש לפני ההמראה דיילים לרוב מתבקשים להקדיש 30 שניות למעבר על הוראות הבטיחות שלמדו ולעבור על הדברים שעלולים להשתבש במהלך הנסיעה. "הדיילת שלכם אולי תשוחח אתכם, אבל אז תפסיק ותהיי בשקט או תביט החוצה לחלון", אומרת אונגר. "היא חושבת על מה צריך לעשות במצב חירום".
הצוות אוכל את השאריות
אחרי שהנוסעים מקבלים את הארוחות שלהם, אונגר אומרת שצוות המטוס לרוב יאכלו שאריות מהמזון של המחלקה הראשונה. החלק הטוב ביותר? "יש גלידה בהרבה טיסות בינלאומיות".
מים הם פתרון מושלם לג'ט לג
הפתרון הטוב ביותר לג'ט לג שחווים אחרי טיסה ארוכה הוא שתייה, אומרת אונגר. היא ממליצה על מילוי בקבוק ענקי אותו תשאירו לצדכם לאורך כל הטיסה.