בחודשים האחרונים חברת המטוסים בואינג נמצאת על המוקד. לאחר שבשנת 2018 ו-2019, שני מטוסים מדגם 737 מקס של החברה, בשתי חברות שונות, התרסקו וגרמו למותם של מאות אנשים, לפני חודשיים התנתקה דלת החירות במטוס של חברת אלסקה איירליינס מאותו הדגם, ונראה שמאז החל לצוף מחדש הדיון סביב הבטיחות וההתנהלות בחברת הענק.
בתוך כך, בשבוע האחרון התרחשו שני אירועי בטיחות נוספים, שלא בהכרח באשמת החברה, אך הם הצטרפו לשורה ארוכה של מחדלים: בטיסה מסידני לאוקלנד של חברת לאטאם איירליינס, במטוס 787 (דרימליינר), דיילת שנכנסה להגיש שתייה בתא הטייס, לחצה בטעות על כפתור שמשחרר את הנעילה של כיסא הטייס, מה שגם לכך שהכיסא והטייס הוטחו קדימה וגרמו ללחיצה לא רצונית על ידיות ההיגוי. בעקבות כך המטוס צנח בחדות ואיבד גובה של 500 רגל (כ-150 מטרים).
בריאן ג'וקאט, נוסע שהיה על הטיסה, אמר ל-CNN שהתעורר כשהמטוס "צונח במהירות". ג'ארקט ציין שלאחר הנחיתה הטייס אמר לו ש"לרגע קצר לא היה ניתן לשלוט על המטוס, ואז הכל חזר למצב רגיל והטיסה המשיכה ליעדה".
"החקירה בעניין נמשכת ואנו מסייעים לרשויות החקירה בכל דרך אפשרית", נמסר מחברת המטוסים. "אנו שולחים בזאת עלון שירות שיצא בשנת 2017 הכולל הנחיות לבדיקה ותחזוקה של מתגים במושבי תא הטייס. אנו ממליצים למפעילים לבצע בדיקה בהזדמנות התחזוקה הבאה".
אירוע נוסף התרחש בטיסת פנים של חברת יונייטד בארה"ב, כאשר מטוס מדגם 737-800, שהמריא מסן פרנסיסקו לאורגון, נחת ביעד ואז התגלה שחסר לו פאנל קידמי בחלקו התחתון.
הדבר התגלה במהלך בדיקה שגרתית לאחר הנחיתה. "לאחר שהמטוס נחת וחנה בשער שלו, התגלה שחסר לו פאנל חיצוני", אמרה חברת יונייטד בהצהרה, והוסיפה כי היא תערוך "בדיקה יסודית של המטוס ותבצע את כל התיקונים הנדרשים לפני שיחזור לשירות".
על המטוס היו 139 נוסעים ושישה אנשי צוות, ועל פי החברה לא נשקפה להם סכנה. יחד עם זאת, הפעילות בנמל התעופה הופסקה לזמן קצר, ולאחר שהפאנל החסר לא נמצא, ולא היתה סכנה להמראות ונחיתות של מטוסים אחרים, הפעילות חזרה לשגרה.