כ-150 מטיילים ישראלים שטסו לחופשות סקי בצרפת עם חברת ארקיע נתקעו אתמול (שבת) כ-15 שעות בשדה התעופה בגרנובל, לטענתם מבלי שנציגים של חברת התעופה סייעו להם.
הנוסעים טוענים כי הטיסה הייתה אמור להמריא מגרנובל לישראל (ארבע שעות טיסה) אתמול בשעה 12:55, אך הם גילו על המסכים בעיכובים שהלכו והתארכו, מבלי שאף נציג רישמי אמר להם מה קורה.
"מה שהתחיל כחופשת סקי מהנה הסתיים במפח נפש", אמר אלעד צוקר, אחד הנוסעים, בשיחה עם mako. "נתקענו בשדה התעופה 15 שעות. בהתחלה אמרו לנו שזה בגלל ששניים מהנוסעים לא עשו צ'ק אין ולכן חל העיכוב. לאחר מכן קראנו באתרי האינטרנט שהחברה טוענת שמקור העיכוב בטיסה הוא בכלל שהטייס חולה".
לטענת אלעד היה בשדה התעופה תוהו ובוהו. "כולם היו אחד על השני, צפיפות איומה. גם אחרי שעברנו את הבידוק הביטחוני, בדרך למטוס, איש לא עדכן אותנו שיש עיכובים ומה הסיבה. כך זה נמשך במשך 15 שעות. יש אנשים שהיו בלי אוכל ושתייה כל הזמן הזה".
רק בסביבות שעה עשר בלילה, לאחר שהיו בשדה משעות הבוקר, חלק גדול מהנוסעים פונו על ידי חברת 'פינגווין' שארגנה את קבוצות הסקי לבתי מלון סמוכים לשדה. "ההסעות היו מלאות עד אפס מקום אז נאלצנו לשלם 140 יורו לנהג מונית כדי שנתפוס חדר במלון ולא נשאר בחוץ", זעמנו כמה מהנוסעים.
שחר טל, נוסע נוסף, סיפר ל-mako על חוסר הסדר ששרר בשדה התעופה: "רק בשעה 20:54 קיבלנו הודעת SMS מהחברה שהיא מתנצלת על העיכוב בטיסה. זה הזוי לגמרי. אנשים התקשרו לארקיע לקבל התייחסות ותשובות, אבל לא היה להם מה להגיד. במקום לחגוג לאשתי יום הולדת, עברנו סיוט מהגיהינום. האוכל והשתייה בדיוטי נגמרו והיו כאלה שנותרו רעבים. היו פה משפחות עם ילדים קטנים וכאלה שנפצעו בסקי".
ההודעה שקיבלו הנוסעים רק בשעה 20:54
גם דנית קר-קימחי, שהיתה בחופשה, סיפרה ל-mako על הבלגן שהתרחש: "אני יכולה להבין שיש ביטולי טיסה ועיכובים אבל תעדכנו אותנו. תדאגו שיגיעו נציגים של החברה וידאגו לנו הנוסעים ולא שנקבל הודעה אחרי 14 שעות שאנחנו תקועים בשדה. זו התנהגות שערורייתית. ככה לא מתנהגים לנוסעים".
כעת, בכוונת הנוסעים לתבוע את החברה על ביטול הטיסה, על קניית אוכל ושתייה ועוגמת הנפש הרבה שנגרמה להם. היום בשעה אחת היתה אמורה להמריא הטיסה לארץ לאחר איחור של יום ובינתיים היא נדחתה לשעה 14:15.