חברת אייר הלפ (Air Help), המתמחה במתן ייעוץ ופיצויים לנוסעים שטיסותם איחרו או התעכבו, ערכה לאחרונה סקר מקיף בו דירגה את חברות התעופה בעולם מהטובה ביותר ועד הגרועה. הציונים ניתנו על פי שיקלול של איכות השירות, דיוק בזמנים והצורה בה עזרו ללקוחות בזמן בעיה (אירועים בהם מתמחה AirHelp).
מחפשים לאן לטוס? הכנסו למדריך היעדים של mak
במקום הראשון מהסוף (72) דורגה חברת התעופה הבריטית תומאס קוק (Thomas Cook Airlines) המפעילה טיסות שכר ליעדי נופש. השציון הנמוך אותו קיבלה הושפע מאוד מהטיפול הלקוי בלקוחות שלה. במקום אחד לפני האחרון דורגה חברת הלואו קוסט איזי ג'ט שמפעילה לא מעט טיסות מהארץ. את החמישייה הגרועה ביותר סוגרות כווית איירוויז במקום ה-70, קוריאן אייר במקום ה-69 וריינאייר במקום ה-68.
חברת התעופה הישראלית, אל על, דורגה במקום ה-30 עם ציון גבוה יחסית באיכות השירות, אך ציון נמוך בדיוק. אל על עקפה בדירוג חברות מוכרות כמו אייר קנדה (40), איבריה (35) ואירופלוט (32). לעומת זאת מעליה בטבלה ניתן למצוא חברות כמו לופטהנזה (24), בריטיש אירוויז (23), וויז אייר (21) ואייר פראנס (19).
בראש הדירוג נמצאת חברת קאטאר איירוויז עם ציון משוקלל של 8.23 (אל על קיבלה 7.24 ותומאס קוק 5.26). את החמישייה הראשונה סוגרות אמריקן איירליינס, אייר מקסיקו, SAS וקאנטס האוסטרלית.
מחברת איזי ג'ט נמסר: "הנתונים האלה אינם נכונים. בשנת 2018 למעלה מ-91% מטיסות איזי ג'ט יצאו בטווח של שעה מהשעה הנקובה, ואנו מתמקדים באופן שוטף בשיפור נושא הדייקנות ובטיפול בלקוחות. במהלך השנה המדוברת, שביתות וועדי פקחי רשות שדות התעופה (ATC) היו אחראיות ליותר מ- 75% מכלל העיכובים ברחבי אירופה, עם 30 ימי שביתה שהשפיעה ישירות על הלקוחות והינה מעבר לשליטת חברות התעופה.
Airhelp היא חברה שמציעה סיוע ללקוחות בתביעת נגד חברות תעופה וגוזרת סכום מהפיצוי המגיע להם. הלקוחות יכולים לקבל את הסכום המלא על ידי פנייה לחברות התעופה ישירות. אנו באיזי ג'ט מקפידים מאוד למלא אחר רגולציה מס 261/2004 ובמקרה שמגיע פיצוי תמיד להעניק אותו ללקוח".