בחודש שעבר, מבקר ספרות איטלקית כתב מכתב גלוי לעיתון איטלקי גדול המגנה את ההתנהגות של הקהל המבקר בקפלה, במה שהוא הגדיר כ"ביקור טכני" במקום קדוש. עוד הוא אמר, כי התיירים דומים ל"עדר שיכורים" הפוגעים מבלי משים בציורי הקיר עם נשימתם, הזיעה שלהם, האבק על נעליהם וחום גופם שיוצרים לחות במקום. בנוסף, המבקרים, לטענתו התעלמו מבקשות הוותיקן לשמור על השקט, על השלווה של המקום, ואף לא קיימו את האיסור על צילום תמונות בתוך הקפלה.
"הכניסה תוגבל בטווח הארוך"
הנושא עלה לדיון בוותיקן, שכעת חושב להגביל את מספר הנכנסים לכנסייה ההיסטורית. "עומס המבקרים בקפלה הסיסטינית עלול להפוך את החוויה ללא נוחה ואף למתישה" אמר אנטוניו פאולוצ'י, מנהל מוזיאון הוותיקן. "בטווח הארוך, הלחות שנוצרת כתוצאה מזיעה ונשימה באזור יכולה לגרום לנזק בלתי הפיך לציורים.
"אנחנו עשויים להגביל את הגישה ולמספר את המבקרים במידה וכמות התיירים במקום תגדל מעבר לגבולות הסביר, ולא תהיה ברשותנו דרך אחרת להתמודד עם הבעיה", הוא הוסיף.
בין השנים 1481-1482 צוירו בקפלה הסיסטינית שני מחזורים של פרסקאות המתארים אירועים מחיי משה ומחייו של ישו. בשנת 1534 אילץ האפיפיור קלמנס השביעי את מיכלאנג'לו לצייר את קיר המזבח של הקפלה ולתאר בו את יום הדין. מיכלאנג'לו צייר פרסקו מרהיב המכיל 314 דמויות. החלק המרכזי של הפרסקו, המתואר באשליה כגבוה ביותר בקומפוזיציה, מורכב מסדרה של תשעה ציורים שנושאיהם לקוחים מספר בראשית, ביניהם היצירה המפורסמת "בריאת האדם".
(מקור)