נמל תעופה בין-לאומי חדש צפוי להיפתח בחודש הבא בעיר נוק (Nuuk), בירת גרינלנד, ולספק למדינת האי הצפונית נתיבים טובים יותר לתעבורה אווירית בין-לאומית. השטח העצום של גרינלנד, חלק מממלכת דנמרק, גאוגרפית שייך ליבשת צפון אמריקה, מאוכלס בעיקר באזורי החופים, בעוד שטח הפנים מכוסה בקרח באופן קבוע. צפיפות האוכלוסין, כשהיא מעוגלת לנקודה העשרונית הקרובה ביותר, עומדת על 0.0 אנשים לקילומטר רבוע בלבד.

על פי הדיווחים מגרינלנד, ב-28 בנובמבר 2024 צפוי להיפתח לראשונה בגרינלנד נמל התעופה הבין-לאומי, כשתחילה צפויות להיות חמש טיסות בשבוע, ואף תדירות גבוהה יותר בתקופות חופשות החגים. רבות מהטיסות יפעלו בין בירת דנמרק קופנהגן לגרינלנד, וגם טיסות פנימיות. בעבר היה ניתן לטוס מקופנהגן לקנגרלוסואק (Kangerlussuaq), התיישבות קטנה במערב גרינלנד שלה נמל תעופה קטן שנבנה על ידי האמריקאים במלחמת העולם השנייה. כעת נוק הופכת לעיר הנגישה יותר בגרינלנד, וכך גם הטיסות צפויות להיות זולות יותר בעקבות הרחבת הקווים והתשתית המשופרת.

 

נמל התעופה החדש תוכנן במיוחד כדי להקל על ההגעה לגרינלנד מיעדים באירופה ובצפון אמריקה. על פי הדיווח, יהיו שתי טיסות בשבוע מהבירה לקפלאוויק באיסלנד. כמו כן, צפויה להיות טיסה ישירה שבועית מאיקלוויט בקנדה לנוק. טיסות יונייטד איירליינס יפעלו בין נוק לניו יורק החל מהקיץ הבא.

עיר הבירה נוק גרינלנד (צילום: Maridav, shutterstock)
הבירה הקטנה עומדת להפוך ליעד אטרקטיבי. נוק, גרינלנד | צילום: Maridav, shutterstock

למרות הציפיות של מטיילים בעולם לפתיחת נמל התעופה, חששות רבים עולים כעת בקרב המקומיים. סביבת האי כבר סובלת מנזק עקב שינויי אקלים; בין 1985 ל-2022 איבדה גרינלנד שטח קרח של 5,091 קילומטרים רבועים, לפי פרסום בכתב העת Nature. ההתרחבות הנוכחית של התעבורה האווירית מסכנת עוד יותר את המשאבים הטבעיים של גרינלנד. כמו כן, על פי דיווח של ה-BBC, כדי לבנות את נמל התעופה החדש, כ-6 מיליון מטרים של סלע פונו ויושרו עבור הפרויקט.

בשנת 2023 ביקרו בגרינלנד רק כ-130 אלף תיירים לפי משרד התיירות המקומי, וכעת צפויה פריחה תיירותית של ממש. לשם כך נדרשת תשתית מתאימה, הכוללת מקומות לינה, מסעדות ושירותי תיירות נוספים, דבר שדורש השקעות נרחבות ופיתוח שתושבים רבים, בהם גם אינואיטים (ילידים), חוששים שישנו את פני המקום.