מטוס האיירובוס A380, המוכנה גם סופר ג'מבו, יורד מפס הייצור. מדובר במטוס הנוסעים הכי גדול בעולם שיכול להכיל עד 853 נוסעים בו זמנית (אם ירכיבו בו רק מחלקת תיירים) כששתי הקומות מלאות.
כשהמטוס הראשון נמסר בשנת 2007 לחברת סינגפור איירליינס, היה מדובר בהבטחה גדולה היות ועולם התעופה השתחרר, השמים נפתחו, וכולם היו בטוחים שכמות גדולה של נוסעים במטוס אחד תהיה "הדבר הבא".
מהר מאוד, העולם עבר דווקא למודל בו מטיסים מעט נוסעים במחיר נמוך וחוסכים בדלק ועלויות נלוות. כמו כן, גודלו הפיזי והמשקל הרב של המטוס גורמים לכך שהוא חייב לנחות בשדות תעופה עם מסלולי המראה ונחיתה ארוכים. מסלולים כאלה לא קיימים בשדות קטנים יותר ולכן המטוס לא יכול להגיע לכל מקום בעולם (בנתב"ג מטוסי הסופר ג'מבו יכולים לנחות). זהו נתון נוסף שלא מתיישב עם העולם החדש של השמיים הפתוחים, בו יותר חברות תעופה החלו לפעול בערים קטנות ושדות תעופה קטנים וזולים יותר.
בנוסף, כמות הנוסעים הנמוכה בעקבות מגפת הקורונה והציפייה להתאוששות שתיקח עוד שנים, הביאה למותו הסופי של המטוס המטורף הזה. מספר חברות, כמו אייר פראנס ולופטהנזה, כבר הודיעו שלא יחזרו להפעיל יותר את המטוסים המפלצתיים שברשותן. כך, במרוצת השנים, מתוך צפי למכירה של 600 מטוסים נמכרו בעולם רק 234 יחידות ולא קיים ביקוש חדש.
The last one ! Initial assembly of msn 272, the last #Airbus #A380 is completed, it was transferred from station 40 to station 35 this morning. #AvGeek #Toulouse pic.twitter.com/wvKDqKyLil
כדי לבנות איירבוס A380 אחד, צריך להרכיב יותר מ-4 מיליון חלקים שמגיעים מ-1,500 מפעלים שונים שנמצאים בכ-30 מדינות שונות. פס הייצור המרכזי של הדגם נמצא במפעלי איירבוס שבטולוז, צרפת, אך למיזם שותפות מדינות נוספות כמו גרמניה, בריטניה וספרד, בהן יש גם מפעלים של החברה, ובכל אחת מהמדינות האלה מיוצרים חלקים מרכזיים שונים.
החברה שתקבל את המטוס האחרון מדגם זה היא אמירטס מאיחוד האמירויות. זו החברה עם מספר מטוסי הסופר ג'מבו הגדול בעולם - 114 קיימים ועוד 8 בהזמנה. חברת התעופה היוקרתית ניצלה את גודלו העצום של המטוס והיא מציעה מחלקה ראונה מתקדמת ומפנקת עם מקלחות, משרדים וחדרים אישיים. התקווה היא שכאשר החברה תחל לטוס לתל אביב, היא תעשה זאת עם אחד מהמטוסים האלה וכך גם הישראלים יוכלו ליהנות מהשירות ברמה הכי גבוהה שיש.